• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förhandla om pris på Chrono24?

Glappis

Basic
Hur mycket kan man få ner priset på Chrono24? Skickade ett medd. till en säljare (som är AD) av en klocka (utgången modell) som var listad till ca. 11.500 kr inkl. frakt. och det tog dom ca. en vecka att skicka ett god dag yxskaft-svar och dessutom på franska (trots att jag skrev på engelska). Förutom svaret så sänkte dom själva priset till ca. 10.000 inkl. frakt.

Är det värt att försöka få ner den ytterligare en lusentapp?

Hur mycket kan man få ner priset på Chrono24? Skickade ett medd. till en säljare (som är AD) av en klocka (utgången modell) som var listad till ca. 11.500 kr inkl. frakt. och det tog dom ca. en vecka att skicka ett god dag yxskaft-svar och dessutom på franska (trots att jag skrev på engelska). Förutom svaret så sänkte dom själva priset till ca. 10.000 inkl. frakt.

Är du seriös och tänker köpa klockan så erbjud 9k.

Utan att veta vad det är för klocka tror jag inte det är lönt, nu gick dom ju ner 10% och att försöka press ytterligare brukar ej vara populärt. Då ska det vara en riktig hyllvärmare...

• Like
Reactions: HSK
När jag har handlat o prutat på C24 har det oftast tagit stopp efter en första hygglig prissänkning så jag håller med Erdna ovan. En gång gick det att fortsätta pressa lite till men tror man får nöja sig med det man får i första försöket oftast. Dock finns ju inget att förlora på att prova om man är trevlig och beter sig så att man kan backa till deras tidigare bud i köra på det.

Kolla in prutsnack.se. Grabbarna där har bra koll.

Det är väl som att handla den vem som helst på blocket? Jag skulle i alla fall inte skicka pengar i förskott till en privatperson utan referenser.
Kollade på lite chrono24 annonser och hittade några från privata säljare som verkade bra. Men det blir väl till att försöka hitta referenser, som du säger, först innan man köper något.

Det är väl som att handla den vem som helst på blocket? Jag skulle i alla fall inte skicka pengar i förskott till en privatperson utan referenser.
Så länge du kör på trusted checkout så är det lugnt med privatperson och C24.
Då får säljaren inte en krona innan leveransen är mottagen och godkänd.

Så länge du kör på trusted checkout så är det lugnt med privatperson och C24.
Då får säljaren inte en krona innan leveransen är mottagen och godkänd.

Om han skickat en tom låda då?

Då blir det ord mot ord

Det är bättre att köpa face 2 face av privatpersoner på chrono24 och lägga Trusted checkoutpengarna på en flygbiljett

Men man kan chansa, har själv gjort det och det har gått bra, men det känns för riskabelt

Då blir det ord mot ord

Det är bättre att köpa face 2 face av privatpersoner på chrono24 och lägga Trusted checkoutpengarna på en flygbiljett

Men man kan chansa, har själv gjort det och det har gått bra, men det känns för riskabelt
Ja är det en tom låda så får säljaren inga pengar. Ord mot ord kan det väl iof bli.
Har endast haft bra erfarenheter hittills men visst tekniskt sett skulle väl det kunna hända att en dryg situation skulle kunna uppstå. Dock tror jag att motivationen för att försöka blåsa någon blir mindre när det är trusted checkout och pengarna sitter på ett klientmedelskonto i väntan på utbetalning.

• Like
Reactions: SFS
Jag har sålt klockor där köparen fått ner priset
Har även köpt klockor där jag lyckats få ner priset.

SKulle säga att, av min egen erfarenhet, att det är görbart

Då blir det ord mot ord

Ja är det en tom låda så får säljaren inga pengar. Ord mot ord kan det väl iof bli.
Har endast haft bra erfarenheter hittills men visst tekniskt sett skulle väl det kunna hända att en dryg situation skulle kunna uppstå. Dock tror jag att motivationen för att försöka blåsa någon blir mindre när det är trusted checkout och pengarna sitter på ett klientmedelskonto i väntan på utbetalning.

Då är det bara att filma paketöppningen! :) Jag har börjat göra det sedan ärendet hör på KS mellan två medlemmar där den ena fick ett multiverktyg...

Vad jag förstår går de bara på det spårbara kolli-IDt och när försändelsen har kvitterats betalas pengarna ut till säljaren oavsett om du som köpare godkänner produkten eller ej.

Detta vid affärer mellan privatpersoner, handlar du av en verifierad handlare så har du 14 dagar på dig att höra av dig med eventuella invändningar.

• Like
Reactions: SFS
Det verkar vara svårt att få mer än ca. 10% i rabatt, om det inte är en udda/iskall klocka.
En handlare accepterade nyligen ett bud på 2400:- där priset var satt till 3500:- Men då var det en ganska sliten och udda modell, dock en Seiko diver.

Hur det gick för OP kan man fråga sig... Men att pruta minst en gång är väl standard.

Det bidde inget, även om jag gillar klockan så hade jag satt en egen gräns vid ca. 9000 kr. Detta baserat på vad den kostade ny när den var aktuell samt vad den och syskonen gått för etc. Såhär i efterhand var det kanske lika bra eftersom jag snart hittade annat jag ville ha :D. Aktuellt exemplar är förresten fortfarande osåld.

Jag har köpt två klockor av olika handlare i 20k kronors klassen, och har lyckats pruta ner båda ca 10% :)
Har du då lagt ett bud via ”Föreslå pris”? Tänkte eventuellt lägga ett bud på en klocka där jag kan föreslå pris men är osäker på vad som händer efter det. Kan jag lägga ett nytt bud om säljaren inte godkänner? Eller hur går det till rent praktiskt. Tänkte lägga ett bud i 20 000-klassen så vill vara förberedd på vad som händer :)

Har du då lagt ett bud via ”Föreslå pris”? Tänkte eventuellt lägga ett bud på en klocka där jag kan föreslå pris men är osäker på vad som händer efter det. Kan jag lägga ett nytt bud om säljaren inte godkänner? Eller hur går det till rent praktiskt. Tänkte lägga ett bud i 20 000-klassen så vill vara förberedd på vad som händer :)

Ja ena gången använde jag den knappen och då accepterade handlaren det direkt, så då var det bara att betala. Andra gången kontaktade jag säljaren via en konversation och frågade lite mer om klockan. När vi sen diskuterat fram ett pris så skickade han som ett prisförslag i konversationen med en knapp som jag bara accepterade genom att klicka på. Där kan även säljaren lägga ett motbud om han inte accepterar ditt bud:)
Kanske blev lite rörigt men hoppa du förstod ungefär, annars får jag förtydliga!:)

Ja ena gången använde jag den knappen och då accepterade handlaren det direkt, så då var det bara att betala. Andra gången kontaktade jag säljaren via en konversation och frågade lite mer om klockan. När vi sen diskuterat fram ett pris så skickade han som ett prisförslag i konversationen med en knapp som jag bara accepterade genom att klicka på. Där kan även säljaren lägga ett motbud om han inte accepterar ditt bud:)
Kanske blev lite rörigt men hoppa du förstod ungefär, annars får jag förtydliga!:)
Nej men det var tydligt :) Tack så mycket! Återkommer om jag kommer på något annat.

Jag har en modell av Victorinox, som jag egentligen undrar varför den togs ur produktion? Modellen är Victorinox Chrono Classic XLS MT.
Är det den du jagar (iof gammalt inlägg?)

Bilagor

• DSC_1650.JPG
    DSC_1650.JPG
    667.1 KB · Visningar: 11

Vill du göra en bra affär eller verkligen ha klockan?

Tillbaka
Topp