• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förkortning av klockband (Fail)

Mekanik

Breitling
Hej!

Detta är mitt första inlägg här på Klocksnack :) Jag har tidigare läst en massa intressanta inlägg men inte varit registrerad. Jag köpte nyss en Citizen Automatic NH8389-88L och fick med ett länkborttagningsverktyg. På en länk råkade jag trycka ut länk-pinnen i fel riktning men kunde sedan trycka ut den på rätt håll igen.

När jag sätter ihop det förkortade bandet igen så går inte länkpinnen in hela vägen utan sticker ut en bit trots idogt hamrande och tryckande.

Nu är jag orolig att jag förstört bandet med mitt amatörmässiga och okunniga hemmafixande. Jag ska lämna in klockan hos en lokal urmakare så fort jag kan. Tror ni att de kan fixa detta?

Med vänlig hälsning
/ Mekanik
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Gör så att du tar bort den länken som strular och sätter dit en ny från dem du har kortat av, denna gång när du håller på så var försiktig och kolla så att du tar ut pinnarna åt rätt håll, sätt dessutom in dem igen i samma hål dem kom ut från.

Skiter det sig totalt så gå bara till närmsta urmakare eller inköpsstället om du köpte i butik så fixar det de utan problem.
 

Mekanik

Breitling
Gör så att du tar bort den länken som strular och sätter dit en ny från dem du har kortat av, denna gång när du håller på så var försiktig och kolla så att du tar ut pinnarna åt rätt håll, sätt dessutom in dem igen i samma hål dem kom ut från.

Skiter det sig totalt så gå bara till närmsta urmakare eller inköpsstället om du köpte i butik så fixar det de utan problem.

Tack så mycket för svaret. Jag lämnade in klockan till en lokal urmakare som fixade bandet, jag vågade inte greja mer. Känns väldigt bra då jag verkligen gillar den, dessutom är det min första mekaniska/automatiska.

Ha en fortsatt bra dag! :)

Med vänlig hälsning
/ Mekanik
 
Topp