• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förlustanmäld klocka återfunnen vad göra?

Alex H

Omega
Hej!
För ett par månader sedan tappade jag bort min klocka som igår återvände till min ägo efter att ha legat på en lokal krog i säkert förvar :)

Jag förlustanmälde klockan och fick ut en ny på försäkringen.

Frågan nu är vad jag ska göra och vad som troligt händer? Ska man anmäla det till försäkringsbolaget, polisen etc?

Tänker mest på om jag vill göra rätt för mig och ev sälja klockan framöver.

Någon med erfarenheter? Det rör sig om en klocka i 9000kr klassen.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Hej,
Först och främst ska du rapportera in till Polisen att klockan är åter. Ring 114 14, och be om att få göra en tillägsanmälan. Ha gärna diarienumret avseende din ursprungsanmälan redo. Görs inte detta kommer klockan fortsatt ligga som försvunnen/stulen i polisiära system.

Därtill ska du kontakta ditt försäkringsbolag och prata med dem, detta då de torde vara ägare till klockan, förutsatt att skadan reglerats.
 
Meddela försäkringsbolaget. Gör du det inte så misstänker jag starkt att du begår någon form av brott. Dessutom leder denna typ av "brott" i slutändan till högre premier för alla andra.
 
Tanken var ju inte att få ett smart-ass svar eller moralkaka med små antydningar till att jag hittar på detta. Anledningen att jag undrade var att jag undrar hur liknande ärenden brukar lösas, om jag t. ex får köpa loss klockan för en viss summa etc.
Ja men det kan nog bara ditt försäkringsbolag svara på så kontakta dom..
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hej!
För ett par månader sedan tappade jag bort min klocka som igår återvände till min ägo efter att ha legat på en lokal krog i säkert förvar :)

Jag förlustanmälde klockan och fick ut en ny på försäkringen.

Frågan nu är vad jag ska göra och vad som troligt händer? Ska man anmäla det till försäkringsbolaget, polisen etc?

Tänker mest på om jag vill göra rätt för mig och ev sälja klockan framöver.

Någon med erfarenheter? Det rör sig om en klocka i 9000kr klassen.
Eftersom försäkringsbolaget har ersätt klockan så är det deras egendom. Kontakta dem så löser ni det tillsammans.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tanken var ju inte att få ett smart-ass svar eller moralkaka med små antydningar till att jag hittar på detta. Anledningen att jag undrade var att jag undrar hur liknande ärenden brukar lösas, om jag t. ex får köpa loss klockan för en viss summa etc.
Jag kan inte se att du fått något "smart-ass svar" i trådarna ovan.
Prata med försäkringsbolaget, polisen eller båda två. Eftersom du vill göra rätt för dig så får du en stjärna i himlen och påfyllt karmakonto :)
 

Edin

Panerai
Som alla redan sagt...
Men meddela gärna vad de sa till dig när du ringde och hur det löste sig i slutändan.
 
P

Philippe Stern

Guest
Hej!
För ett par månader sedan tappade jag bort min klocka som igår återvände till min ägo efter att ha legat på en lokal krog i säkert förvar :)

Jag förlustanmälde klockan och fick ut en ny på försäkringen.

Frågan nu är vad jag ska göra och vad som troligt händer? Ska man anmäla det till försäkringsbolaget, polisen etc?

Tänker mest på om jag vill göra rätt för mig och ev sälja klockan framöver.

Någon med erfarenheter? Det rör sig om en klocka i 9000kr klassen.
Tanken var ju inte att få ett smart-ass svar eller moralkaka med små antydningar till att jag hittar på detta. Anledningen att jag undrade var att jag undrar hur liknande ärenden brukar lösas, om jag t. ex får köpa loss klockan för en viss summa etc.
Det var inte det du skrev från början.
 
Hej,
Först och främst ska du rapportera in till Polisen att klockan är åter. Ring 114 14, och be om att få göra en tillägsanmälan. Ha gärna diarienumret avseende din ursprungsanmälan redo. Görs inte detta kommer klockan fortsatt ligga som försvunnen/stulen i polisiära system.

Därtill ska du kontakta ditt försäkringsbolag och prata med dem, detta då de torde vara ägare till klockan, förutsatt att skadan reglerats.

Ovan har du ett 100% korrekt och bra svar.
 
Topp