• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försäkrad leverans inom Sverige

MaiPenRai

Silver
2-Faktor
Hej. Jag har sökt på forumet men inte hittat ngn info gällande försäkrade frakter inom Sverige.
Nån moderator kan väl flytta detta inlägg om det finns ngn lämplig tråd.

Hur som helst så ska jag skicka en klocka i 70000 kronors klassen till en köpare inom Sverige.
Tidigare har jag skickat med PostNord Värde, men de försäkrar endast upp till 50000 kronor.

Någon av Er som har tips eller erfarenheter på vad jag kan välja för transportbolag?

Jag tror inte att det finns särskilt många alternativ men värdefrakt anses av de flesta som så pass säkert att man ser det som osannolikt att försändelsen skulle försvinna under frakten, dock bör man kanske diskutera ansvarsfördelningen på förhand för det finns ju ändå en risk om än relativt liten.

Här kanske du kan hitta lite tips: https://klocksnack.se/threads/skicka-dyra-klockor.89599/

Tillbaka
Topp