• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäkring på klockor över 200.000 kr

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Försäkringsbolag är som bilhandlare. Om du precis har fått ut en Daytona för 142 med värderingsintyg på 142. Det går ju inte att få ut en ny då. Då får man antagligen 142 för den. De kommer inte betala ut 350 i vart fall.
Jag frågade Trygg-Hansa häromdagen då sa de att det är marknadsvärdet som gäller!
 

FlipSwede

Rolex
Jag frågade Trygg-Hansa häromdagen då sa de att det är marknadsvärdet som gäller!
Ar da marknadvardet=nypris pa en nyare vara,eller menar de att en gammal vara givetvis har ett lagre marknadspris an en ny?
Samt att det i deras sinnesvarld inte forekommer att varor inte kan kopas for nypris?

Det ar val dar skon klammer och den fragan du vill ha svar pa. For jag ar tror ju att ditt forsakringsbolag inte kommer ge dig en ersattningsklocka de kopt begagnad utan enbart pengar
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Jag frågade Trygg-Hansa häromdagen då sa de att det är marknadsvärdet som gäller!
Det kanske till och med gör åldersavdrag? Det är brukligt på kapitalvaror. 😎 Det vore intressant om någon på Forumet, har haft dessa problem med ett försäkringsbolag, och kan dela med sig av sin erfarenhet. Betalar de verkligen ut över en mille för en enklare Patek Ph Nautilus som är köpt för 44K Euro i butik. Kölistan är ju stängd mer eller mindre.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Ar da marknadvardet=nypris pa en nyare vara,eller menar de att en gammal vara givetvis har ett lagre marknadspris an en ny?
Samt att det i deras sinnesvarld inte forekommer att varor inte kan kopas for nypris?

Det ar val dar skon klammer och den fragan du vill ha svar pa. For jag ar tror ju att ditt forsakringsbolag inte kommer ge dig en ersattningsklocka de kopt begagnad utan enbart pengar
Hmm sant… tänkte inte på det så utan han kanske bara förutsatte att det alltid går ned i värde..
 
Topp