Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var billigt! Kanske du bör kolla med forumsponsorn.Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
De vill ha 23 000kr om året. Ni som har klockor för över 200k vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni?
Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
De vill ha 23 000kr om året. Ni som har klockor för över 200k vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni?
Jag kollade med brookfield att försäkra 200k, det skulle kosta nånstans runt 5k per år. Minns inte riktigt exakt... Ålder, var man bor, osv.. spelar ju in i premien.
det kostar att ligga på topp, och ännu mer att ligga kvar.Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
Buss på bara!Jag pratade med Brookfield för ~2-3v sedan som skulle återkomma med en offert. Jag skulle räkna med ca 2-5% på värdet av klockan/klockorna.
Har dock inte fått varken offert eller någon återkoppling sedan dess...
Valde ett annat alternativ istället, deras förlust känner jagBuss på bara!
Låter ju mycket bättre, du har möjligtvis inte namnet på person 1?Ringde LF igen fick prata med en annan. Tydligen någon inkompetent som givit första offerten den är fel. Försäkringsvärde 297 000kr landar på 4300kr med självrisk på 1500kr med en självrisk på 4000kr landar den på 3300kr
JIPPI
Och för att ha hängslen och livrem kollade du så att försäkringen gäller vid stöld i hemmet, på stan, på gymmet osv?Ringde LF igen fick prata med en annan. Tydligen någon inkompetent som givit första offerten den är fel. Försäkringsvärde 297 000kr landar på 4300kr med självrisk på 1500kr med en självrisk på 4000kr landar den på 3300kr
JIPPI
Och för att ha hängslen och livrem kollade du så att försäkringen gäller vid stöld i hemmet, på stan, på gymmet osv?
Vet att Brookfield generellt har lite bättre villkor än många vanliga försäkringsbolag.
Nu blandar du ihop lite. Har man en hemförsäkring där allrisk försäkring ingår så har man både "hemmaskydd" och "bortaskydd" samt "reseskydd", den täcker dock ett totalt värde (i mitt fall 80').Och för att ha hängslen och livrem kollade du så att försäkringen gäller vid stöld i hemmet, på stan, på gymmet osv?
Vet att Brookfield generellt har lite bättre villkor än många vanliga försäkringsbolag.
Nja, vet inte riktigt om jag blandar ihop något. Ville bara göra TS medveten om att vissa försäkringar gör stor skillnad på vart brottet begås. Min hemförsäkring täcker stöld upp till ett 7-siffrigt belopp om det sker i hemmet men bara 50.000:- utanför hemmet.Nu blandar du ihop lite. Har man en hemförsäkring där allrisk försäkring ingår så har man både "hemmaskydd" och "bortaskydd" samt "reseskydd", den täcker dock ett totalt värde (i mitt fall 80').
Är jag alltså utomlands själv och blir av med saler till ett värde av 80' så täcker min hemförsäkring (IF) det.
Det Brookfield har är en specialförsäkring som gäller för det föremål som försäkras.
Är det totala värdet av det du (eller din familj) bär med dig över 80' så bör du alltså fundera på en specialförsäkring, ett annat exempel är om det totala värdet som täcks vid inbrott är lägre än vad hemförsäkringen täcker.
De flesta bolag höjde gränsen från 50 till 80 1 jan.Nja, vet inte riktigt om jag blandar ihop något. Ville bara göra TS medveten om att vissa försäkringar gör stor skillnad på vart brottet begås. Min hemförsäkring täcker stöld upp till ett 7-siffrigt belopp om det sker i hemmet men bara 50.000:- utanför hemmet.
Okej, det var en nyhet för mig! Tack!De flesta bolag höjde gränsen från 50 till 80 1 jan.
Nu blandar du ihop lite. Har man en hemförsäkring där allrisk försäkring ingår så har man både "hemmaskydd" och "bortaskydd" samt "reseskydd", den täcker dock ett totalt värde (i mitt fall 80').
Är jag alltså utomlands själv och blir av med saler till ett värde av 80' så täcker min hemförsäkring (IF) det.
Det Brookfield har är en specialförsäkring som gäller för det föremål som försäkras.
Är det totala värdet av det du (eller din familj) bär med dig över 80' så bör du alltså fundera på en specialförsäkring, ett annat exempel är om det totala värdet som täcks vid inbrott är lägre än vad hemförsäkringen täcker.
Bullshit!Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
Bullshit!Däremot vill Brookfield ha 52 000kr om åkt för att försäkra en ny helguld gmt 2
Blir Länsförsäkringar
Bullshit!
Bullshit!
Heter du Jackie Arklöv och bor i Kumla?Nix pratade nyss med William på Brookfield
Vad pröjsar du för Aquanaut'en?Heter du Jackie Arklöv och bor i Kumla?