• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försök till klockrån 😬

3AMEternal

Basic
2-Faktor
Hejsan kamrater,

Lite puls nu. Var påväg till barberaren i utkanten av Stockholm — hade teamsmöte, jobbmöte, i örat. Så stannade till och lyssnade lite extra. Inser att jag var omringad av… ”kriminella element” i gymnastikkläder. Börjar gå snabbt mot salongen. Blir stoppad. En av de tre sträcker sig mot handleden, säger något. Jag lyckas finta och går snabbt förbi och in på salongen. Någon ropar. Men jag kommer in. Får av mig klockan och stoppar i innerfickan. De stannar till utanför, men går vidare… aja, klarade mig. 🫩😑😮‍💨

Lite puls nu dock. Kanske inte kör sportstål nästa gång jag åker hit… fan. Hur ska man göra? Hur gör ni?

Hejsan kamrater,

Lite puls nu. Var påväg till barberaren i utkanten av Stockholm — hade teamsmöte, jobbmöte, i örat. Så stannade till och lyssnade lite extra. Inser att jag var omringad av… ”kriminella element” i gymnastikkläder. Börjar gå snabbt mot salongen. Blir stoppad. En av de tre sträcker sig mot handleden, säger något. Jag lyckas finta och går snabbt förbi och in på salongen. Någon ropar. Men jag kommer in. Får av mig klockan och stoppar i innerfickan. De stannar till utanför, men går vidare… aja, klarade mig. 🫩😑😮‍💨

Lite puls nu dock. Kanske inte kör sportstål nästa gång jag åker hit… fan. Hur ska man göra? Hur gör ni?
Ring polisen. Det är absolut att jämställa med rån i den situationen

Hejsan kamrater,

Vad hemskt. Vart i utkanten av stockholm skedde detta?

Hejsan kamrater,

Kanske kunde det vara en bra idé att ta en taxi från barberaren, istället för att knalla iväg med apostlahästarna.

Vad hemskt. Vart i utkanten av stockholm skedde detta?
Upplands Väsby.

Och, alla; gick bra. Behöll klockan i fickan och gick raskt tillbaka till bilen efter att jag var klar hos barbern. Hm, trist att det ska behöva vara såhär… menade med ”hur ska man göra? Hur gör ni?” att tänker man sig för? Måste man tänka på morgonen vart/vad man ska göra under dagen?

Upplands Väsby.

Och, alla; gick bra. Behöll klockan i fickan och gick raskt tillbaka till bilen efter att jag var klar hos barbern. Hm, trist att det ska behöva vara såhär… menade med ”hur ska man göra? Hur gör ni?” att tänker man sig för? Måste man tänka på morgonen vart/vad man ska göra under dagen?
Tyvär verkar det inte bättre än så. Sen att scanna av omgivningen och gömma klockan på visas ställen.

Jag har också en historia 🫠

Har rest runt hela världen. Alltid burit en klocka. Detta var första gången då jag kände att något skumt var på gång...

För nästan exakt tre år sedan var jag och familjen i Berlin.

Vi promenerade runt i centrum, på jakt efter fika.
Frugan och den yngsta var 20-30m framför mig och den äldsta knodden.

Det såg alltså ut som att det bara var jag och ena sonen som gick runt.

Från ingenstans kom en 25 åring fram. La någon kommentar om att sonen hade en cool keps på sig.

Frågade sedan var vi var ifrån och att han var från Brasilien.

Han höjde upp sin vänsterhand, för att visa att han ville göra en "bro-handshake".

Jag började ana vad som var på gång och skakade hand med höger istället.

Han frågade varför jag inte ville skaka med vänster.

- It's OK, sa jag.

Sedan gick han iväg.

Min teori är att om jag hade skakat hand med vänster så skulle han ha trollat av mig klockan och sedan sprungit iväg med den.

Eftersom det såg ut som att jag var ensam med sonen så trodde han väl att jag inte skulle springa efter 😅

Jag har sagt det tidigare men säger det igen då det fan stämmer!!!

Det var bättre för!

IMG_4139.gif

Tur att det gick bra 🙏🏻, kunde ha slutat hur som helst!

Det är väl bara att inse att det här landet inte är det säkraste sedan ett antal år tillbaka.

Har jag någon dyrare/lätt igenkännlig klocka på mig så gömmer jag den gärna under manschetten om jag tex är ute och åker tunnelbana. Det känns inte helt komfortabelt annars.

Men även för länge sedan kunde det hända, min kusin tex hamnade i gurgel på dansgolvet på Viking Line för en herrans massa år sedan och blev då av med sin SMP300 i fyllan och villan.

Sunt förnuft och vaksamhet gäller, tyvärr.

Hejsan kamrater,

Gör som Ebba Grön- beväpna dig

Tillbaka
Topp