• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första "dingen"

sveol

Cartier
Själv insåg jag just att min beater är dyrare än mina #fina# klockor. Det är beater det ☺

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

UNO

Panerai
Finklockorna svider, de mer tooliga är det nästa tvärt om. Brukar tänka på farsan när jag nojjar för mkt. Han har en klocka i ur och skur. Först när glaset spricker eller nåt trillar av lämnar han in den. På reparation, ej service... Så här ser den ut, på armen i princip varje dag sen 1995.
beatern.jpg

Otroligt cool !
just att inte serva utan att reparera är grymt.
OWG är överlägset och eftersträvansvärt m e n svårt.
 

Xaero

Omega
Jag kan förstå att man blir trött om man får en ding på sin dress-klocka i helguld. Men är det en tool/sport i helstål så tycker jag att det hör till. Personligen skulle jag aldrig köpa en klocka som jag är rädd för att repa. Jag köper det som är anpassat till min livsstil och personlighet, och då blir det tool/sport i stål, som tål lite tuffa tag och som bara ser bättre ut med tiden när de får lite repor och nicks.
 
Väcker upp denna tråd för att skriva av mig. Köpte en Sinn 556i för knappt två veckor sedan i nyskick. Upptäcker igår kväll att jag någon gång under dagen fått en ding på glasringen. Tog en bild i förrgår och då fanns den inte där. Är rätt säker på att det hände när 1-åringen kastade sin D-vitaminflaska av glas på klockan när jag bytte blöja på morgonen.

Till historien hör också att min SKX som jag ägt i 6 månader, grävt i sand med och bytt däck med, knappt har en hairline.

Fan.

20150923_152102.jpg


Bild på aktuell brottsplats. Misstänkt gärningsföremål till vänster och brottsoffret till höger med ding klockan ett (arrangerad bild).

Tror tyvärr jag får svårt att döma den misstänkte då jag sannolikt inte kan bevisa bortom rimligt tvivel att detta tillvägagångssätt är det korrekta samt att han tyvärr inte är straffmyndig än på några år. Av respekt för hans unga ålder hänger jag heller inte ut honom med namn eller bild.
 

Edin

Panerai
Första dingen är den som svider. Man skriver hotbrev till SL för att dörrarna smäller igen på ens fina klocka och att man får psykiska men från detta.
 
Han har inte börjat titta på TV än (annat än när pappa kollar på någon viktig sporthändelse på dagtid). Men du har rätt i sak. Som förälder behöver jag inga bevis, jag är liksom somliga gudar, omnipotent. Annat lämpligt straff?
 

jandan

Panerai
Han har inte börjat titta på TV än (annat än när pappa kollar på någon viktig sporthändelse på dagtid). Men du har rätt i sak. Som förälder behöver jag inga bevis, jag är liksom somliga gudar, omnipotent. Annat lämpligt straff?
Att inte hålla sin klocka undan från D-vitaminflaskor känns orutinerat! Två veckor utan öl kan vara ett lämpligt straff för pappa :cigar:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Min stackars explorer får leva upp till namnet!
Den är med överallt. I helgen låg vi i garaget och bytte avgassystem på jänken ihop.
Köpte den ny innan semestern men den ser 5 år gammal ut redan! Haha
En klocka ska bäras.
Som jag brukar säga - vågar man inte använda sin klocka så köpte man en för dyr.
 
Någon med juridiska kunskaper här? Funderar på att mildra straffet eftersom jag inte är säker på att han hade något uppsåt att skada klockan. Han brukar till och med klappa på den ibland lite kärleksfullt. Ska jag åberopa oaktsamhetsuppsåt? Han svingade med flaskan så kraftigt att han borde kunnat inse att någon (något) skulle kunna komma till skada. Hur mycket kan 1-åringar om olika materials känslighet egentligen?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Repor och dings är ingenting jag blir särskilt orolig över, jag är mer orolig över att man inte kommer ihåg när just den repan uppstod. Jag vill ju kunna berätta coola historier om min repiga klocka.
 
Repor och dings är ingenting jag blir särskilt orolig över, jag är mer orolig över att man inte kommer ihåg när just den repan uppstod. Jag vill ju kunna berätta coola historier om min repiga klocka.

Ja detta kan jag ju säkert berätta för sonen om klockan finns kvar när han är gammal nog. Kanske kan ge den till honom som straff. Är tämligen säker på flaskan i detta fall. Avståndet mellan tänderna i botten av flaskan motsvarar de två märkena i glasringen. Gick tyvärr inte att fånga på bild så bra.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Alltså, man utvecklar ju en reflex för vänsterarmen som är rätt intressant. Jag drar aldrig i vänsterarmen väggar, betongkanter eller dörrar, det sitter i ryggmärgen.

Det är lite som att kroppen automatiskt behåller balansen så ser även denna utvecklade reflex till att även klockan behåller sin balans så att säga.
 
Äh. Bara kör på. Det ska ju användas o ska få din personliga prägel. Mina används dagligen o det får bli som det blir. Men håller iofs med vad någon skrev här tidigare, e det en dressklocka kan det nog kännas lite drygt.
 

OBRKV

Cartier
Första repan på min rösta Rolex: Somnade på gatan utanför fiskemarknaden i Tokyo tidigt en morgon efter en löjligt galen kväll. Såg en repa på plexit när jag väl vaknade halvdöd på hotellet. Inte nog med att jag inte minns så mycket från den spektakulära fiskemarknaden som är en upplevelse i sig, men ångest över repan skulle jag ju också ha. En liten anledning av många stora till att åka tillbaka inom en snar framtid och nästa repa var lite enklare att hantera!
 

Hugii

Audemars
Kan admin ta och låsa tråden...? ger ångest att tänka tanken...för att inte tala om att se den efter åt och nu ska man bli påmind om det oxå. :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ja detta kan jag ju säkert berätta för sonen om klockan finns kvar när han är gammal nog. Kanske kan ge den till honom som straff. Är tämligen säker på flaskan i detta fall. Avståndet mellan tänderna i botten av flaskan motsvarar de två märkena i glasringen. Gick tyvärr inte att fånga på bild så bra.

Det var precis vad jag tänkte föreslå! Bestraffa honom genom att tvinga honom att bära den helvetiskt repiga klockan när han fyller 18. ;) :D
 
Väcker upp denna tråd för att skriva av mig. Köpte en Sinn 556i för knappt två veckor sedan i nyskick. Upptäcker igår kväll att jag någon gång under dagen fått en ding på glasringen. Tog en bild i förrgår och då fanns den inte där. Är rätt säker på att det hände när 1-åringen kastade sin D-vitaminflaska av glas på klockan när jag bytte blöja på morgonen.

Till historien hör också att min SKX som jag ägt i 6 månader, grävt i sand med och bytt däck med, knappt har en hairline.

Fan.

20150923_152102.jpg


Bild på aktuell brottsplats. Misstänkt gärningsföremål till vänster och brottsoffret till höger med ding klockan ett (arrangerad bild).

Tror tyvärr jag får svårt att döma den misstänkte då jag sannolikt inte kan bevisa bortom rimligt tvivel att detta tillvägagångssätt är det korrekta samt att han tyvärr inte är straffmyndig än på några år. Av respekt för hans unga ålder hänger jag heller inte ut honom med namn eller bild.

ping @Swordthain
Du får göra en fri culpabedöming av hans handlande för att sedan yrka skadestånd från ynglingen, även om han inte kan dömas till påföljd kan de under 15 år begå brott. Dock lär ansvaret falla på dig själv som principal för den lille. "99 % av alla skador får man bära själv." som min professor i skadeståndsrätt hade som mantra. ;)
 
ping @Swordthain
Du får göra en fri culpabedöming av hans handlande för att sedan yrka skadestånd från ynglingen, även om han inte kan dömas till påföljd kan de under 15 år begå brott. Dock lär ansvaret falla på dig själv som principal för den lille. "99 % av alla skador får man bära själv." som min professor i skadeståndsrätt hade som mantra. ;)

Nu får jag googla fri culpabedömning innan jag går vidare med detta alltså...
 
Topp