• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första fina klocka?

När det gäller Seamaster, vad har ni för åsikter om quartz? Jag har ingen erfarenhet av service osv, därför funtar jag på en quartz då de verkar enklare att ha att göra med. Tips/råd?

Jag har en seamaster 300 från 98 som är quartz och köpte den som första ”dyra” klocka av just den anledningen.

Det har blivit en lite mer slit och slängklocka som jag uppskattar riktigt mycket.

Just service gör ont i magen att ens tänka på så därför gillar jag quartz.

Är du sugen på det skulle jag säga kör!

Och tänker du på kostnad är det en billig peng att ha quartz.

Jag har en seamaster 300 från 98 som är quartz och köpte den som första ”dyra” klocka av just den anledningen.
Det har blivit en lite mer slit och slängklocka som jag uppskattar riktigt mycket.

Just service gör ont i magen att ens tänka på så därför gillar jag quartz.

Är du sugen på det skulle jag säga kör!

Och tänker du på kostnad är det en billig peng att ha quartz.

Tack för bra svar!

Modellen folk visar ovanför gjordes vad jag vet inte med svart tavla.
Var väl först när den kom med ceramisk vridning sen som svart kom också på moderna SMP.

Finns ju en del äldre alternativ till Seamasters med svart tavla också, typ
2254.50.00
Vill man ha en svart motsvarande den Electric blue är det denna man skall ha! Snyggast av dom alla tycker jag.. Ångrar lite att jag sålde den.
IMG_20180915_141121.jpg

Tillbaka
Topp