• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första köpet

Var kan man hitta vettiga butiker som säljer vintage?

Beror ju pa var i Sverige du bor samt hur langt du ar villig att aka.

Ska du kopa en begagnad eller tom vintage klocka sa vill du ju se och klamma pa den sjalv forst innan kop antar jag?
Och ar du villig att kopa av en privatperson eller ska det vara fran en butik med den trygghet det anda innebar?

Som nagon redan tipsat dig om ar ju att titta pa natat hos de som saljer just beg tex Kaplans for att om inte annat se en hel del olika modeller samt vad de faktiskt kostar.
Aven om du inte koper nagot sa kan det vara kul att se sadant man inte ens visst fanns ibland. De ( Kaplans allatsa) kor en auktion nu snart har jag for mig,och det fylls nog pa klockor dar minst en gang i veckan.
Kolla aven vad de har i sin butik for omedelbara kop.

Blev så inspirerad av mitt eget tips om Longines heritage att jag spontanköpte en på väg till tåget i dag 😂
IMG_20211008_153143.jpg
Hahaha, klockrent!!

Det kan bli rätt spännande om du går vintage som du nämner. Du kan hitta riktiga ”lyxmärken” inom din budget, och långt under. Kvarts är praktiskt då du inte behöver skicka iväg på service det första du gör, och urverken är riktigt kvalitativa ändå, även fast de ej är mekaniska.
3D12F5DE-9769-462A-AD43-E7AD9ED28FCA.jpeg
C791C4BB-63A8-4678-9574-F060ADBBFBAA.jpeg
18EF8F71-F8D5-4E7F-87DB-DFD71B829FE8.jpeg
9435ECFA-1AE6-4A18-AC94-6D97DDA1B6D5.jpeg
50704542-B926-443B-9037-A023E8766C89.jpeg
886F0B10-DDF7-450E-8CB6-2B18FE04716E.png
Armbågar mig in lite fräckt i tråden för att fråga om du vet vad det är för referens på den gråtavlade omegan? Den var jättefin tycker jag!

Armbågar mig in lite fräckt i tråden för att fråga om du vet vad det är för referens på den gråtavlade omegan? Den var jättefin tycker jag!
Det gör du rätt i men tyvärr vet jag inte! Har försökt att googla lite men hittar inte. Här är länken jag hittade bilden på iallafall:

• Like
Reactions: Jpg
Beror ju pa var i Sverige du bor samt hur langt du ar villig att aka.

Ska du kopa en begagnad eller tom vintage klocka sa vill du ju se och klamma pa den sjalv forst innan kop antar jag?
Och ar du villig att kopa av en privatperson eller ska det vara fran en butik med den trygghet det anda innebar?

Som nagon redan tipsat dig om ar ju att titta pa natat hos de som saljer just beg tex Kaplans for att om inte annat se en hel del olika modeller samt vad de faktiskt kostar.
Aven om du inte koper nagot sa kan det vara kul att se sadant man inte ens visst fanns ibland. De ( Kaplans allatsa) kor en auktion nu snart har jag for mig,och det fylls nog pa klockor dar minst en gang i veckan.
Kolla aven vad de har i sin butik for omedelbara kop.

Tack för alla tips! Har beställt en ny klocka, men kommer definitivt hålla ögonen öppna på kaplans också.

Jag skulle personligen satsa på en Omega de ville eller en Omega Constellation, kanskw t.o.m. pie pan.

Tillbaka
Topp