• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första klocka, köpråd ~ 25,000kr.

Norda

Silver
Hej,

Nu har det blivit dags för mig att köpa min första ”riktiga” klocka. Jag har tänkt mig en budget kring 25,000kr.
Jag stirrat mig blind på Breitlings Avenger II GMT hela tiden sedan jag bestämde mig för att köpa.

Men jag inser att jag kanske måste vidga mina vyer och tar då tacksamt emot bud på alternativ till denna klocka. Jag gillar den starkt och har varit nära att slå till.

Tacksam för tips och trix till en nybörjare!

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning, Adam

Kul!
Är det den du gillar hade jag nog ändå kört på den, det är ingen dum klocka :)

Bra komplement är annars:
Omega Seamaster 300m
fc586b86c7e2f8c4aa5d5f3e35d98174--omega-watch-wedding-stuff.jpg

Tudor Black Bay
Tudor-Heritage-Black-Bay-2016-in-house-12.jpg

Breitling Colt Skyracer
B89A2965_copy.jpg

Kul!
Är det den du gillar hade jag nog ändå kört på den, det är ingen dum klocka :)

Bra komplement är annars:
Omega Seamaster 300m
fc586b86c7e2f8c4aa5d5f3e35d98174--omega-watch-wedding-stuff.jpg

Tudor Black Bay
Tudor-Heritage-Black-Bay-2016-in-house-12.jpg

Breitling Colt Skyracer
B89A2965_copy.jpg
Tack för tips! Har sneglat lite på Tudor, kan inte bestämma mig om jag diggar eller hatar timvisaren...
Skyracern går bort pga svarta färgen.
Omega är fortfarande en öppen dörr, men jag är väldigt dåligt påläst, men en Omega är ju ändå en Omega. Inte helt uteslutet!

Det kanske är så att man ska köra på det man tänker från början. Vad jag än kollar på så glider jag tillbaka till Avengern.

Tack för tips! Har sneglat lite på Tudor, kan inte bestämma mig om jag diggar eller hatar timvisaren...
Skyracern går bort pga svarta färgen.
Omega är fortfarande en öppen dörr, men jag är väldigt dåligt påläst, men en Omega är ju ändå en Omega. Inte helt uteslutet!

Det kanske är så att man ska köra på det man tänker från början. Vad jag än kollar på så glider jag tillbaka till Avengern.
Jo men precis. Det går ju liksom inte att säga att Avengern är en dålig klocka, så gillar du den är den rätt :)

Nice, Alltid kul att köpa sin första "riktiga" klicka!
Kan du tänka dig köpa något begagnat i den prisklassen eller måste det vara helt nytt?

Avenger är grym! Verkar som om det är den du ska ha när man läser dina inlägg☺
En svart skulle vara det ultimata om du gillar Breitling ;)

Jo det lutar verkligen åt den klockan... något man bör tänka på om man nu siktar in sig på den? Något som har hänt på senaste? Någon uppdatering? Vart ska jag inte köpa ifrån osv?

Jo det lutar verkligen åt den klockan... något man bör tänka på om man nu siktar in sig på den? Något som har hänt på senaste?
Någon uppdatering? Vart ska jag inte köpa ifrån osv?
Ärligt talat kan jag inte svara på dina frågor på vad som hänt och vad som kommer! Hört att det ska presenteras nya modeller 2018. Ska du köpa nytt så vänd dig till AD

Ärligt talat kan jag inte svara på dina frågor på vad som hänt och vad som kommer! Hört att det ska presenteras nya modeller 2018. Ska du köpa nytt så vänd dig till AD

Jag kollar på chrono24, bra priser men jag betalar hellre mer för att få den över disk.
Dock så skiljer det jäkligt mycket.
Kollar man uret.se så säljer dom den klockan med stållänk för nästan mer än 10,000kr mindre än en ”breitling handlare” i stan. - varför?
Är det något som saknas om man beställer därifrån? Garantier osv.

Då känns uret.se mest aktuellt.
Som sagt det skiljer ~10,000kr. Någon tusenlapp hade jag betalat extra för att ”gå in på” Breitling och köpa min första klocka. Men 10,000kr är för mycket.
Hur är det med leverans tid på Uret? Har dom den inne ens? 10 000kr skillnad förstår jag!
Du kan säkert prata pris hos AD?

Ja den klockan på bilden är riktigt fin!
Kör på den helt enkelt, inget annat kommer vara tillräckligt när du endå snörat in dig på modellen ;)

Jo, det får helt enkelt bli en sån!
Nu börjar nästa steg, att hitta en! - behöver inte vara svårt. Är uret.se legit så känns deras priser väldigt attraktiva!

Jag har inga erfarenheter av chrono24!
Handlat av Uret.se fick med allt, samma garantier osv

Jag har köpt nytt därifrån. Stämplat cert från samma dag som jag betalade. Allt som ska följa med följde med. Det var ingen Breitling dock. Har förstått att de kör med elektroniska cert och vet inte riktigt hur det funkar.

• Like
Reactions: Bas
Tillbaka
Topp