• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första klockan

aximand

Panerai
2-Faktor
Borde jag slå till på creationwatches eller ska mna köpa en dyrare i sverige? Har också kollat in skx007 tycker dom är helt ok! Kostar 1800 på CW och 2300 hemma. Antar att det inte är tull på CW

Och vad ska man säga till kompisarna som sitter och kollar på Calvin klein klockor etc. vad jag ver är kvallen på klädemärkesklockor inte den bästa.
Jag skulle säga att det är bättre att köpa den hemma, då vet du att du har garantikort osv. Knappast dyrare, iom att tull och moms tillkommer, så det blir en helt klart bättre affär i mina ögon.

Sen vad gäller kompisarna skulle jag inte säga någonting, frågar dem om din klocka är det såklart öppet mål att förklara hur kul det är med de mikromekaniska underverk som sitter på våra handleder men om det inte efterfrågas så bör man nog inte gå in och berätta hur dålig deras klocka är :rolleyes: Speciellt eftersom en kvartsare nästan oavsett kvalité håller tiden bättre än ett mekaniskt ur. :bookworm:
 

adamwickstrom

Breitling
Jag skulle säga att det är bättre att köpa den hemma, då vet du att du har garantikort osv. Knappast dyrare, iom att tull och moms tillkommer, så det blir en helt klart bättre affär i mina ögon.

Sen vad gäller kompisarna skulle jag inte säga någonting, frågar dem om din klocka är det såklart öppet mål att förklara hur kul det är med de mikromekaniska underverk som sitter på våra handleder men om det inte efterfrågas så bör man nog inte gå in och berätta hur dålig deras klocka är :rolleyes: Speciellt eftersom en kvartsare nästan oavsett kvalité håller tiden bättre än ett mekaniskt ur. :bookworm:

Ok! Det är ingen här som har en fräsch skx som ligger å samlar damm?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Borde jag slå till på creationwatches eller ska mna köpa en dyrare i sverige? Har också kollat in skx007 tycker dom är helt ok! Kostar 1800 på CW och 2300 hemma. Antar att det inte är tull på CW

Och vad ska man säga till kompisarna som sitter och kollar på Calvin klein klockor etc. vad jag ver är kvallen på klädemärkesklockor inte den bästa.
Du ber kompisarna bildgoogla calvin Klein och sen Seiko. Sen frågar du vilket märke som känns mest som ett klockmärke ;)
 

NickG

Cartier
B77B1757-A5EF-4A68-A8C9-565D3860D5D6.jpeg

Den officiella instegsklockan!
 

LI0N

Panerai
Borde jag slå till på creationwatches eller ska mna köpa en dyrare i sverige? Har också kollat in skx007 tycker dom är helt ok! Kostar 1800 på CW och 2300 hemma. Antar att det inte är tull på CW

Och vad ska man säga till kompisarna som sitter och kollar på Calvin klein klockor etc. vad jag ver är kvallen på klädemärkesklockor inte den bästa.

Kompisarna hittar hit till slut ändå! För mig var parfymklockor inkörsporten till dessa galenskaper.
 

Erut

Breitling
Vet inte din armledsstorlek men jag tycker du borde ta en titt på skx013. Rätt storlek är för mig lika viktigt som märket. Skit i vad polarna säger, le och tänk att du har gjort ett bra köp medan de har blivit blåsta.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Borde jag slå till på creationwatches eller ska mna köpa en dyrare i sverige? Har också kollat in skx007 tycker dom är helt ok! Kostar 1800 på CW och 2300 hemma. Antar att det inte är tull på CW

Och vad ska man säga till kompisarna som sitter och kollar på Calvin klein klockor etc. vad jag ver är kvallen på klädemärkesklockor inte den bästa.
En del folk kommer aldrig fatta varför så kallade "parfymklockor" inte är särskilt kul.
Kasta inte pärlor till svin utan snacka hellre klockor med folk som oxå gillar det. Och fortsätt hänga här på forumet. :happyhappy:
 

Harleyman

Breitling
Beställt idag en SKX 009K2 från Creation Watches pris 1.846:- spännande å se hur det går och vad det landar... hittade ingen billigare i Sverige, det blir med moms 2.306:- plus tull plus DHL avgift 100:- vi får se jag återkommer......
 

Harleyman

Breitling
Igår kom klockan, snabb leverans och den är felfri, än så länge...allt ser jätte bra ut och momsen plus avgift gick på 646:-
Totalt blev det 2.492:- billigaste jag hittade på nätet i Sverige var 3056:- i butik 3695:- dags datum!
Creation Watches är hemsidans bolag men klockorna kommer från moderbolaget Redsol PTE i Singapore. Rekommenderas!
 
  • Like
Reactions: JDH

AlexLindh

Cartier
Igår kom klockan, snabb leverans och den är felfri, än så länge...allt ser jätte bra ut och momsen plus avgift gick på 646:-
Totalt blev det 2.492:- billigaste jag hittade på nätet i Sverige var 3056:- i butik 3695:- dags datum!
Creation Watches är hemsidans bolag men klockorna kommer från moderbolaget Redsol PTE i Singapore. Rekommenderas!
Härligt! Grattis, upp med en bild förfan :D
 
Topp