• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första vintage-Rolex

PeterLu

Omega
2-Faktor
Sådärja!

Efter ett tidigare mycket trevligt möte med medlemmen maxmol så är nu GMT:n min.

Patina så det räcker
och underbart läcker....

(så poetisk blir man med en GMT på natoband!)
GMTweb.jpg

Ser fram emot att testa den med lite andra roliga band som jag beställt. Maxmol var en mycket trevlig kille att göra affär med. Bilden är tagen med mobilen - jag kunde inte bärga mig, även om ni sett GMT:s förut! - och fler kanske kommer när jag är hemma med "riktiga kameran. Det är väl lika bra att ge sig hän och nörda ner sig fullständigt.

Med vänlig hälsning,
Peter
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Var själv sugen men störde mig på skiten vid kl 6. Något som syns tydligt på handleden eller är störande? Grattis förresten
Det var störande innan jag bestämde mig, nu inte alls. Visst hade det varit än bättre om den inte varit lite chippad i nederkant men utan lupp (eller bilder där tavlan är förstorad 2-4ggr) syns det inte speciellt mycket. Jag tyckte att märket var ok eftersom det rimmade med klockans skick (visare, index mm) i övrigt. Den är ju typ 45 år gammal.
: )
 
Topp