• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förvirrad!!

jag har länge velat köpa min första ”riktiga” klocka. Budget ligger på upp till MAX 60-70.000kr
Den ska vara min allt-i-allo klocka. Passa till kostymen på jobbet men även de dagar man hänger i pike t-shirt.
Jag var tidigt inne på en speedmaster men har även varit inne på seamaster, Hublot big bang, rolex dweller eller submariner, IWC pilot. Ja listan kan göras lång..
vad tusan ska jag välja som första investering?!?!?
In i Panerai träsket :)
5A2F066E-27F9-4179-8448-9D5B0A7178AE.jpeg

Speedmaster Trilogy är ju fantastisk fin tycker jag. Vet inte hur stor du är, men denna är ju lite mindre än Moonwatch vilket jag uppskattar.
24D8C455-A979-4B9C-9501-1045847AC8FE.png
Den är ju så galet bra. Dessutom har jag hört att dem lasrat av en från -57 för att verkligen få en bra finish på den. Där får man dessutom tre band - något som alltid matchar tillfället.

Inget fel i att se en klocka som en investering. Har hållit på i 20 år utan att tappa värde, och så länge du köper något till rätt pris och inte vill sälja veckan efter så finns det bra chans att du håller värdet eller tom går upp lite/mycket om du håller skicket. Kanske lite coronavarning just nu, men inget major än så länge. Ju svårare klocka, desto viktigare är att du hittar en vettig affär. Vettig affär betyder också att du inte är dumsnål och tar risker för att spara några tusenlappar.

Ha en sund inställning och lite roligt på resan så är det värt det oavsett om du går back lite också. Det är en trevlig hobby!

Lycka till!

En del av klockorna du nämner, kanske i synnerhet sportrolex, är väldigt förbundna med sina länkar. Speedmastern tycker jag är den som är mest flexibel i det avseendet. Nästan alla sorts läderband tillför något. Funderar man bara på att ha en eller ett par klockor kan det vara en viktig aspekt.

Vad gulligt att ni fortfarande hänger ihop:) Forumets alldeles egna producenter av sarkastiska och nedlåtande one-liners.
Skärmavbild 2020-03-21 kl. 11.52.01.png

@TompaH Du verkar vara inne på en Rolex så köp en sportRolex av ngt slag, tex en Sub eller en Explorer II. De blir aldrig fel till ngn klädsel tycker jag.

Vad gulligt att ni fortfarande hänger ihop:) Forumets alldeles egna producenter av sarkastiska och nedlåtande one-liners.
Skärmavbild 2020-03-21 kl. 11.52.01.png

@TompaH Du verkar vara inne på en Rolex så köp en sportRolex av ngt slag, tex en Sub eller en Explorer II. De blir aldrig fel till ngn klädsel tycker jag.
Rada upp innehållet i våra två olika inlägg och fundera på resultatet.

Hittade denna idag på FB. Skulle det kunna vara ett alternativ? Eller är priset fel ?

Hej! Då var det dags för mig att banta ner min klocksamling. Till salu är en Rolex Submariner köpt via Frykenklockor i absolut toppskick - endast klocka! Tryck och gångtestad med goda resultat. 3,4 sek om dagen och 100m trycktest. Kommer med 12 länkbitar varav 2 nya från Rob Engström, kvitto finns. Allt gott

Pris: 67000:-
Ref: 16610
Skick, 4/5
År: 1988

Alla byten beaktas - Rolex prioriteras.

Betalning sker via kontant, Överföring eller Swish.

Affär sker i Göteborg / Stockholm.

Klockan kan även skickas, gott om referenser finns

Behöver någon dags framförhållning då klockan ligger i bankfack.

Tillbaka
Topp