• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Facelift - Tudor chrono

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har länge varit galet sugen på en svarttavlad TT Daytona och snart är det läge att skrida till verket. MEN tills dess behövde jag ha ett substitut och fick för ett tag sedan hem en TT Tudor chrono som jag tänkte ha lite som prova-på-klocka för att se om det kändes rätt. Tyckte dock den vita tavlan var riktigt trist, särskilt med Tiger-loggan, så den fick lämna för en svart.

Vad tycks? Bättre eller sämre?

Före:
67F936B8-C9D8-4223-88D4-EE633B002856-10045-00000757163EB044_zps13dbb9bf.jpg


Efter:
bild2_zpsbe1e9ec1.jpg



Måste säga att jag blev väldigt nöjd. Med vridring och datum så går ju denna klocka faktiskt att använda till vardags. Att den dessutom har The Daytona looks är ju inte heller helt fel.

Stort tack till en viss person med vars hjälp detta inte hade varit lika lätt att genomföra. You know who you are ;)
 

jabla

Sarlacc
Trevlig klocka och stort lyft med den nya tavlan.
Går själv i funderingar på vilken av vit och svart tavla på 116520 som passar mig bäst.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag tycker det är riktigt king med vita tavlor MEN för att slippa "Tiger" på tavlan är tom en rosa tavla bättre!

Denna feta klocka vart ännu fetare med svart tavla dock ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag gillar vita tavlor, men har själv fler svarta än vita... Vita är snyggt att se på. Svarta ser ofta bättre ut (om det blev begripligt)... I just det här fallet känns det som en förbättring, men min erfarenhet av svarta tavlor (på Rolex och Tudor) när man har vanliga visare (inte sportisarnas) är att avläsbarheten kan bli väldigt dålig, särskilt i vinklar då visarna inte lyckas reflektera något ljus. Då blir det mörka visare mot mörk bakgrund, med endast två små vita streck kvar...

... men, som sagt, det känns som en förbättring. Svart tavla på guld (eller med gulddetaljer) upplever jag som lite sportigare. (Men jag har förstått att i andra delar av världen så tänker man på svart/guld som mer elegant än vitt/guld.)

mvh A
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Blev grymt!!
På med en länk bara så är den helt klar :)

//Daniel

Ja en länk på den så skulle den vara perfekt. Då blir det en riktig beater! Har raggat på två K&S-annonser men ingen som velat släppa länken löst. Även provat att köpa hem en AM-länk men den passade inget vidare samt att kvaliteten var tveksam.

Om någon har tips på en bra AM-länk som passar ref 79263/79273P så vore jag mycket tacksam! Tvåton vore coolt men en i helstål funkar fint det med.
 

UNO

Panerai
Riktigt fin med svart/guld/stål/brun.
Rosa tavlor ÄR coolt men "Tiger" stinker..
Är det svårt att få tag i Tudor-tavlor ? rosa ? ?
 
Topp