• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Faen va gött att sunkiga Leksand åkte ur SHL!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trots att inte mitt j... skitlag tog chansen att gå upp i SHL, så känns det ändå ganska så gott att vara VIK are nu ikväll, och det kan jag tacka ett annat lag som jag inte heller gillar så mycket, för, STORT GRATTIS till SHL platsen nästa säsong Malmö IF, ni är väl värda detta tycker jag. Då jag blivit både hånad och utskrattad för att inte mitt kära Västerås gick upp i SHL, efter förlust både mot Karlskrona och nu senast mot Rögle så kommer min revansch att tas ut på tisdag MoaHahahahahaha! Har dock skickat några sms till vissa av dom värsta retstickorna, lite smolk i bägaren blir det ändå, då GNAGET lyckades hålla sig kvar i allsvenskan, men, men man kan inte få allt här i världen.

Hade jag inte hållit på min diet så jäkla noga så hade jag festat här hemma kan jag lova. Men det blir iaf att byta till lite GULD för att fira Leksands uttåg istället.
DSC_1879.JPG

Jävla surt att vi inte gick upp i år, dock håller jag med att gatustensförsäljning inte skall löna sig, men mest gläds jag åt karlskrona. Nästa år klarar vi det.

Riktigt skönt att Leksand åkte. Inte bara för att jag hatar föreningen som idrottsförening, utan för att Leksands IF är den största symbolen för den kommundoping som kommer förstöra svensk ishockey i längden, vare sig man vill se det eller inte. Det är inte hållbart i längden att det enbart ska vara lag från småkommuner runt om i landet som slåss om SM-guldet i en utdragen serie a 500 miljarder omgångar. Sponsoravtal med företag osv är jag helt okej med, men när mina skattepengar ska gå åt till att rädda en idrottsförenings elitverksamhet ute på vischan så är någonting snett.

Är jag bitter för att AIK är värdelösa i hockey? Självklart, men det känns samtidigt tråkigt att det är ett allvarligt hot mot ungdomars intresse för hockey i storstäderna, finns det inga lokala lag med bra elitverksamhet att gå och heja på så kommer tyvärr intresset sjunka, och kvaliteten på svensk hockey likaså långsiktigt. Förhoppningsvis inser svensk elithockey detta snart och gör något för att förutsättningarna ska bli något sånär desamma vad gäller bidrag via skattefinansierade medel i form av rena sponsorpengar, köp och sälj samt rinkhyror. OS-hockey är bland det roligaste man kan titta på i idrottsväg, och nog fan vore det ganska tråkigt med en OS-roster utan spelare som Tallinder, Krüger, Oduya, Kronwall, Hagelin och Landeskog...

Topp ger bredd, bredd ger topp, det värsta är hur föreningar som Växjö glömmer hur det var att komma underifrån och får hybris på 2 år.

Körde förbi hemstaden Jönköping idag. Såg flera HV71 spelare som låg i hårdträning inför SHL 2015/2016! Forza HV! Jag gillar dock Leksand o hade hellre sett dem än typ Karlskrona???

Nej inte alla, men vi Luleåsupportrar ser gärna att det kommer in fler svaga lag i SHL. VÄLKOMMEN!
Det är taget ur ett skånskt humorprogram från 90-talet. Jag kunde inte bry mig mindre om hockey. Har länge bott på en plats där hockey va väldigt marginaliserat. Så nu när jag bor i Gbg så fick jag en lite chock för jag trodde på fullaste allvar att sporten näst intill dött ut, men det finns ett par hundra här som gillar sporten

Topp ger bredd, bredd ger topp, det värsta är hur föreningar som Växjö glömmer hur det var att komma underifrån och får hybris på 2 år.
Växjö har en väldigt gedigen ungdomssatsning, klubben är dock ung och det tar lång tid att bygga upp från grunden. Därför krävs givetvis att man tar inte spelare utifrån. Det som är kul är att man tex skriver kontrakt med en spelare som Cory Murphy att han ska stanna kvar i staden och organisationen även efter elitkarriären.

Växjö har en väldigt gedigen ungdomssatsning, klubben är dock ung och det tar lång tid att bygga upp från grunden. Därför krävs givetvis att man tar inte spelare utifrån. Det som är kul är att man tex skriver kontrakt med en spelare som Cory Murphy att han ska stanna kvar i staden och organisationen även efter elitkarriären.
Det håller jag med om, Växjö har gjort det bra, vad som sticker i mina ögon är att föreningen nu är en av de som tydligt vill göra upp/nedflyttning betydligt svårare.

Tillbaka
Topp