• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake Omega?

eeemiil

Omega
Vad tror ni om detta , kopia va?
 

Bilagor

  • UT8ct8WXABXXXagOFbXV.jpg
    UT8ct8WXABXXXagOFbXV.jpg
    84.6 KB · Visningar: 818
  • UT8prlYXqXXXXagOFbX0.jpg
    UT8prlYXqXXXXagOFbX0.jpg
    69.7 KB · Visningar: 763

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Skulle spontant säga fejk. Reagerade på blå färgen och att tavlan såg märklig ut. Även Omega logga på baksidan drog till sig uppmärksamhet.
 
Tavlan ser i alla fall riktigt dålig ut, om man sedan jämför med en riktig så blir det uppenbart.

Den riktiga är å andra sidan det gräsligaste Omega någonsin har gjort. Hade jag haft tillräckligt med cash hade jag köpt alla 10007 exemplaren och kört över dom med en ångvält. Otroligt tragiskt att man släppte den här modellen för tio år sedan.

Visst är det kul att Bond bär generiska Omega-modeller och helt rätt att använda det maximalt i marknadsföringssyfte. Det är en sak. En helt annan sak är att göra klockor med Bond-tema, det är en styggelse och det har ju hunnit bli några stycken nu av vilka 2226.80 tveklöst är det mest hemska. Synd att inte Stephen Urquhart satt stopp för detta.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Platinum

Cartier
Den riktiga är å andra sidan det gräsligaste Omega någonsin har gjort. Hade jag haft tillräckligt med cash hade jag köpt alla 10007 exemplaren och kört över dom med en ångvält. Otroligt tragiskt att man släppte den här modellen för tio år sedan.

Visst är det kul att Bond bär generiska Omega-modeller och helt rätt att använda det maximalt i marknadsföringssyfte. Det är en sak. En helt annan sak är att göra klockor med Bond-tema, det är en styggelse och det har ju hunnit bli några stycken nu av vilka 2226.80 tveklöst är det mest hemska. Synd att inte Stephen Urquhart satt stopp för detta.

Vänligen
Forumets undersköterska
Håller fullständigt med dig. Tycker själv att det är den värsta klockan jag har sett från Omega. Förstår inte alls vad de tänkte när de gjorde den. Nu hade jag nog inte varit lika radikal som dig och kört över klockorna men förstår helt hur du tänker. Älskar Bond och att han bär fina klockor tycker jag är otroligt roligt, däremot behöver ju inte företagen bakom mjölka det hela, det förstör ju lite av charmen faktiskt.
 
Topp