poormans
Guld
För att förklara vad alla menar så att @Fredrik83 förstår så har följande skett för Sefina.
De tog in en klocka för Pant och fick sedan tillbaka sina pengar och lämnade därmed tillbaka klockan.
Det är allt som berör dem.
Vad som gjordes upp mellan 2 privatpersoner och vad som hände efter att Sefina lämnat tillbaka klockan är inte deras ensak.
Väldigt tråkigt att du blivit lurad, men att söka stöd hos Sefina tror jag tyvärr inte du har mycket för.
Dem kommer absolut inte lämna ut några kumduppgifter och polisen kommer inte kräva detta för ett bedrägeri på 100k.
Så om du skall spänna muskler och lägga ner energi på detta så lägg dem på bedragaren.
Bevisläget är tufft för dig också. Hur skall du bevisa att du inte bytt ut klockan mot en kopia efter att ni utfört bytet?
Finns serienummer med på kvittot från Sefina t.ex.?
Självklart får polisen ut infon om lån och låntagare från Sefina och de gör en utredning
Jag blev av med 15k och där gjorde polisen en utredning och begärde ut kontoutdrag mm där det bevisades att pengarna kommit från mitt konto
Jag vann det civilrättsligt då uppsått om brott tyvärr ej kunde styrkas men hos kronofogden tog det stopp (inga utmätbara tillgångar)