• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fan, saknar dessa två en aning...

D

Deleted member 1265

Guest
Efter att ha skummat igenom tråden drar jag kontentan att målarn nu garanterat ska köpa patek :) behöver jag säga att jag avgudar dig om du köper en rosegold nautilus? Grattis på förhand!!!!
 

Målarn

The Steak
Efter att ha skummat igenom tråden drar jag kontentan att målarn nu garanterat ska köpa patek :) behöver jag säga att jag avgudar dig om du köper en rosegold nautilus? Grattis på förhand!!!!

Hahah njaa, har Tyvärr ej råd med en 5980R-1 :( !!

Ska nog köpa en 326938 istället :)
 

Landshark

Cartier
Målaren, för f-n. Tag dig samman och inse att du redan har en av de fetaste dinkor som finns!
Allt som föreslås, och som du själv varit inne på, som byte, är IM(not so)HO rejäla nedköp:
- SkyDwellern: Plottrig
- YM II: "Clown Master?"
- YM I: Inte så tokig i helguld med mörk tavla. Den är nära, men slår inte din GMT!
- PP: Liknar något som Carl Barks kunde ha ritat som en klocka åt Janne Långben. (Jag vet att många här håller den som helig graal och allt möjligt, men den är lite som en Jaguar E-type. Faktiskt riktigt ful design, om man stannar till och gör en egen betraktning utan att okritiskt ta till sig vad som generellt anses vara "rätt".

I stället för "Du, skomakare, bliv vid din läst" skulle jag säga: "Du målare, håll fast i din GMT".
Bara ett råd i all vänlighet. :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Målaren, för f-n. Tag dig samman och inse att du redan har en av de fetaste dinkor som finns!
Allt som föreslås, och som du själv varit inne på, som byte, är IM(not so)HO rejäla nedköp:
- SkyDwellern: Plottrig
- YM II: "Clown Master?"
- YM I: Inte så tokig i helguld med mörk tavla. Den är nära, men slår inte din GMT!
- PP: Liknar något som Carl Barks kunde ha ritat som en klocka åt Janne Långben. (Jag vet att många här håller den som helig graal och allt möjligt, men den är lite som en Jaguar E-type. Faktiskt riktigt ful design, om man stannar till och gör en egen betraktning utan att okritiskt ta till sig vad som generellt anses vara "rätt".

I stället för "Du, skomakare, bliv vid din läst" skulle jag säga: "Du målare, håll fast i din GMT".
Bara ett råd i all vänlighet. :)
Ursäktar om du är kraftigt onykter när du skrev detta.
(Guds 11'e budsord du skall icke Kasta bajs i växthus) ;)
 

Landshark

Cartier
Ursäktar om du är kraftigt onykter när du skrev detta.
(Guds 11'e budsord du skall icke Kasta bajs i växthus) ;)

Nja, Snarare vill jag kalla det ett mellanting mellan "salongsberusad" och "lite på läsken"...
Jag förstår dock ännu skillnaderna mellan ett "fulur" och ett "fult ur". Inser dock att jag inte kommer att få någon unison hejar-klack på detta. Det var mer ett konstarerade. "Sedan får ju de framtida foooosssskarna se vad som var rätt och fel" [fritt citat; Håkan Juholt]..

OT; att göda plantorna som du föreslår förefaller vara en god ide´.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Nja, Snarare vill jag kalla det ett mellanting mellan "salongsberusad" och "lite på läsken"...
Jag förstår dock ännu skillnaderna mellan ett "fulur" och ett "fult ur". Inser dock att jag inte kommer att få någon unison hejar-klack på detta. Det var mer ett konstarerade. "Sedan får ju de framtida foooosssskarna se vad som var rätt och fel" [fritt citat; Håkan Juholt]..

OT; att göda plantorna som du föreslår förefaller vara en god ide´.
Du dissar både pp o e-type, vad säger då din bild av en 996s eller 4s om dig? Designklassiker? Mekaniskt underverk?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Japp du har rätt.
Istället för att ändra tidigare inlägg,(gillar inte sånt) skriver jag my bad, kanske var jag som var/är salongsberusad, ber om ursäkt för dissning.:oops:
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
målarn: Give me my GMT
random: Which one?
målarn: It's the one that says BAD MOTHERFUCKER!
 
Topp