• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farfars fina guld-constallation saknar boettring

Hipshot

Omega
Hej!
Ärvde min farfars fina Omega Constallation i guld för ett tag sedan. En klassisk pie-pan med ett Omega spänne som jag aldrig sett tidigare. Fint skick men såklart inte mint då den är buren och brukad men affektionsvärdet är såklart skyhögt! Tyvärr så saknar den boettringen vilket såklart är märkligt men det går ju inte att fråga herren längre. Min fråga är alltså var ska jag leta? Har dålig koll på vintagsiter och skulle behöva lite guidening. Klockan förtjänar att bli komplett av fler än ett skäl. Bifogar lite bilder. Tackar på förhand!

constallation.jpg

constallation-spanne.jpg
 

elmaco

Omega
Kolla också men Gamla klockor vid Odenplan i Stockholm. Vet att han som har stället endast pillar med de klockor han säljer, men har man en omega och ber lite snällt så är han nog inte helt omöjlig.
 
Hej!
Ärvde min farfars fina Omega Constallation i guld för ett tag sedan. En klassisk pie-pan med ett Omega spänne som jag aldrig sett tidigare. Fint skick men såklart inte mint då den är buren och brukad men affektionsvärdet är såklart skyhögt! Tyvärr så saknar den boettringen vilket såklart är märkligt men det går ju inte att fråga herren längre. Min fråga är alltså var ska jag leta? Har dålig koll på vintagsiter och skulle behöva lite guidening. Klockan förtjänar att bli komplett av fler än ett skäl. Bifogar lite bilder. Tackar på förhand!

constallation.jpg

constallation-spanne.jpg
Jag hade samma problem med min Omega och jag skickade boetten till TR:s boettmakeri, han gjorde en glasring i 14 karat som det ska vara, Kostnaden blev 2400:-
 

tictac62

Cartier
Jag hade samma problem med min Omega och jag skickade boetten till TR:s boettmakeri, han gjorde en glasring i 14 karat som det ska vara, Kostnaden blev 2400:-
Tony Rosenberg på Tr har jobbat på Jp Brandt som var General agent för Omega innan dom blev uppköpta av Swatchgroup och bildade Swatch group Nordin, han kan allt om boettmakeri och korsningar av Omega oliktänkande och boetter mm, helt rätt kille att lämna detta uppdraget till, du är i trygga händer Hos ett proffs, lycka till!
 
Topp