• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fast i tullen?

thds

Breitling
Har en klocka i tullen sedan 3 veckor tillbaka nu... Någon som varit med om sån här långa tider tidigare?
Börjar bli lite fundersam

E6UJZ.png
 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Haft en klocka i tullen sedan 3 veckor tillbaka nu... Någon som varit med om sån här långa tider tidigare?
Börjar bli lite fundersam

E6UJZ.png
Ring och fråga. Hade ett paket liggandes i flera månader, tills jag ringde, och då sa de att de tappat bort det. Fick göra retur via eBay, och då helt plötsligt var det på väg tillbaka till avsändaren :banghead:
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Du måste betala först innan de skickar paketet vidare. Är så postnord fungerar plus att de vill ha 75kr extra. Så har du inte fått hem någon avgift får du nog ringa dit och fråga
 

thds

Breitling
Ring och fråga. Hade ett paket liggandes i flera månader, tills jag ringde, och då sa de att de tappat bort det. Fick göra retur via eBay, och då helt plötsligt var det på väg tillbaka till avsändaren :banghead:

Attans! Jag får nog ta och göra det snart

Kan vara så att postnord inte har dina uppgifter och att du inte fått notis för betalning av moms/tullavgift. Jag hade nämligen nyligen en försändelse som satt fast pga just det. Ta nedanstående länk och byt ut försändelsenumret mot dit och sedan 12345 mot ditt postnummer.
https://moms.postnord.se/RE2433080325SE/12345

Wow det tänkte jag inte på tidigare. Nu när du sa det så trodde jag verkligen att det var det men står inte att mitt paket finns i den databasen, dom segar väll antagligen bara sig :(
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tullen är väl ruskigt underbemannade har jag för mig. Det går mao inte direkt snabbt att få igenom något...
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har du pröjsat tullen redan? För moms och ev. tull. Annars måste det göras först.

Jag köpte en klocka förut som tog 7 dagar från andra sidan jordklotet att hamna i Sverige med "seg" leverans som egentligen skulle ta 2v., DHL fanns inte att välja där som brukar vara ännu snabbare. Betalade sen moms och postnords avgift. Tog typ 17 dagar efter jag betalar tull och det skickades från postnord och kom hem till mig... Så även om du redan pröjsat kan det vara så att tullen är riktigt seg.

Men postnord vill ha betalt innan de skickar. Med DHL får man varan först och kan pröjsa i efterhand.
 

thds

Breitling
Har du pröjsat tullen redan? För moms och ev. tull. Annars måste det göras först.

Jag köpte en klocka förut som tog 7 dagar från andra sidan jordklotet att hamna i Sverige med "seg" leverans som egentligen skulle ta 2v., DHL fanns inte att välja där som brukar vara ännu snabbare. Betalade sen moms och postnords avgift. Tog typ 17 dagar efter jag betalar tull och det skickades från postnord och kom hem till mig... Så även om du redan pröjsat kan det vara så att tullen är riktigt seg.

Men postnord vill ha betalt innan de skickar. Med DHL får man varan först och kan pröjsa i efterhand.
Pratade precis med postnord i telefon och enligt tjejen där så behövdes ingenting betalas innan, utan att den var redo för att skickas ut sedan en vecka tillbaka.
Hoppas bara på att det inte är ett kommunikations fel på deras sida och att du har rätt...
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Pratade precis med postnord i telefon och enligt tjejen där så behövdes ingenting betalas innan, utan att den var redo för att skickas ut sedan en vecka tillbaka.
Hoppas bara på att det inte är ett kommunikations fel på deras sida och att du har rätt...
Vilket land är det beställt ifrån?
 

ChumpTime

Panerai
Jag hade ett paket från HK som stod i tullklarering i 7v ganska nyligen. Ringde efter en månad och fick beskedet att tull/moms skulle gå på postförskott. Bara att vänta m.a.o.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Kring årsskiftet låg mitt paket från Kina i ca tre veckor hos postnord för indrivning av både moms och tull samt en fast avgift av ca 70kr. Värdet på paketet var runt 80kr. Försökte påskynda processen genom att ringa till dem och typ två dagar senare blev det skickat. Kanske det gav någon effekt genom att klaga?
De har väl inte tillräckliga resurser för att tulla paketen snabbt, därav de plågosamma väntetiderna......
Inget vidare kul att köpa en klocka om ha-begäret är stort:banghead:
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Då ska det ju vara moms iaf. Men låter konstigt det där hon sa. För mig som har beställt en hel del har det om det varit postnord alltid varit så att man betalar via tror det är moms.postnord.se eller nåt sånt. Sen skickar de ut paketet efter det är betalt. Har även hört från andra att det är så med postnord. Prova att dubbelkolla och fråga om det är på väg trots att du inte fått något om att du ska betala, har för mig att de smsar om det med en länk till sidan där man betalar (går med swish) Hoppas det löser sig.
 
Då ska det ju vara moms iaf. Men låter konstigt det där hon sa. För mig som har beställt en hel del har det om det varit postnord alltid varit så att man betalar via tror det är moms.postnord.se eller nåt sånt. Sen skickar de ut paketet efter det är betalt. Har även hört från andra att det är så med postnord. Prova att dubbelkolla och fråga om det är på väg trots att du inte fått något om att du ska betala, har för mig att de smsar om det med en länk till sidan där man betalar (går med swish) Hoppas det löser sig.

Vet du om posten endast kräver tullavgift innan paketet levereras och sedan kommer faktura på momsen?
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Deras uppdrag är att inkassera båda.
Har inte hört talas om eller varit med om ngt annat.
 
Topp