• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Fattigmans"-Daytonor?

San15

Cartier
2-Faktor
Här är en Zeppelin, finns även i andra färgkombinationer.

zeppelin.jpg


http://www.ebay.co.uk/itm/ZEPPELIN-...666877?hash=item4193454dbd:g:Oh0AAOSwKIpWBTZ6
 

Bilagor

  • zeppelin.jpg
    zeppelin.jpg
    67.3 KB · Visningar: 24

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Alpha homage a Paul newman/daytona etc. Ren homage men för typ en tusing är den riktigt bra tycker jag. Känns vintage med kupat plexi, sladdrig länk och tavla. Manuellt seagull verk som också är ett bra verk med tanke på priset.

image.jpeg


Annars kolla Seiko vintage, mycket charmigt!


Lite så faktiskt, men kul i typ en vecka för de är rätt välgjorda för sin peng. Men tappar snabbt charmen, bättre slösa lite mer på vintage :)

Den där vågade jag inte ens föreslå! :D

Den är snygg, men den är snygg bara för att det är en exakt kopia, nä, något med mer egen karaktär söker jag. Tackar dock ödmjukast för tipset :)
 

ozzyozzy

Cartier
Den är snygg, men den är snygg bara för att det är en exakt kopia, nä, något med mer egen karaktär söker jag. Tackar dock ödmjukast för tipset :)
En anekdot: Jag knallar in på ett affärsmöte och spanar såklart direkt in dinkan på min "motparts" arm. Tror knappt mina ögon när jag ser att den jäveln har en PN! Till saken hör att jag har rätt dålig syn, och försökte spana in klockan noggrannare så snart klockbäraren ifråga kikade på sin datorskärm eller dylikt. I sluttampen av mötet så glider jag "smidigt" närmare för att ta en ordentlig titt innan jag kommenterar den, och det var en jävla tur för det var exakt en sådan alpha som synes ovan...hade blivit lite småstelt om jag hade hasplat ur mig något om hans fina klocka och han hade varit tvungen att förklara att det var en homage :cool:
 
Senast ändrad:

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
En anekdot: Jag knallar in på ett affärsmöte och spanar såklart direkt in dinkan på min "motparts" arm. Tror knappt mina ögon när jag ser att den jäveln har en PN! Till saken hör att jag har rätt dålig syn, och försökte spana in klockan noggrannare så snart klockbäraren ifråga kikade på sin datorskärm eller dylikt. I sluttampen av mötet så glider jag "smidigt" närmare för att ta en ordentlig titt innan jag kommenterar den, och det var en jävla tur för det var exakt en sådan alpha som synes ovan...hade blivit lite småstelt om jag hade hasplat ur mig något om hans fina klocka och han hade varit tvungen att förklara att det var en homage :cool:
Haha, hade kunnat bli sjukt stelt. Men det där är svårt egentligen, hade lätt kunnat ha en äkta PN på mitt jobb utan att någon ens märkte det, så han kanske bara tyckte det var en schysst klocka liksom :)
 

Clocksauce

Cartier
Marcello C är ett step up från steinhart och står för de, enligt migt, finaste homages av daytona. Äldre ex finns i tricompax version och 6-9-12 versionen med silver eller röd (!) finns säljs än i dag. Svåra att hitta begagnade dock och ligger oftast runt 10-15K. Har bara ägt en Nettuno 3 själv men blev grymt imponerad över den allmäna kvalitetskänslan hos märket.

Edit: Ariel Adams på ablogtowatch hyllade verkade ha gillat just den modellen, iallafall innan han blev så stor. : )

http://www.ablogtowatch.com/the-mar...rolex-daytona-that-i-want-to-get-my-hands-on/
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    35.6 KB · Visningar: 47

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
En anekdot: Jag knallar in på ett affärsmöte och spanar såklart direkt in dinkan på min "motparts" arm. Tror knappt mina ögon när jag ser att den jäveln har en PN! Till saken hör att jag har rätt dålig syn, och försökte spana in klockan noggrannare så snart klockbäraren ifråga kikade på sin datorskärm eller dylikt. I sluttampen av mötet så glider jag "smidigt" närmare för att ta en ordentlig titt innan jag kommenterar den, och det var en jävla tur för det var exakt en sådan alpha som synes ovan...hade blivit lite småstelt om jag hade hasplat ur mig något om hans fina klocka och han hade varit tvungen att förklara att det var en homage :cool:
Jag brukar stega fram, rycka tag i armen och fråga vad det är för klocka ;)
 
Topp