• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fattigmans-Gentor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

SNKK45

image.jpg

7a38-7020

image.jpg

7546-6030

Ni kan fortsätta fjanta er med era 100 000kr-klockor som Genta designat.

Själv har jag 3st klockor med integrerad länk och Gentastuk för totalt under 5000kr. Vem vann? :p

Nej då, hade såklart inte bangat en riktig Gentaklocka, men dessa är ändå väldigt charmiga för i princip gratis. Inbillar mig att min 7546 bär ganska likt en AP RO med sina 39mm. Är även övertygad om att min har bättre lume och hållbarare urverk. :D

Senast ändrad:
Första inlägget för min del sker här och nu. då jag är student nu räcker inte pengarna till några speciellt dyra och fina märken, men då jag köpte en snkk45 för att stilla mitt "måste ha" blev jag förvånad. klockan kostade ca 500 kr och för den summan är det omöjligt att hitta något nytt och bättre i klockväg. Visst är den inte lika fina som mina andra seikos men sett till priset är jag mer än nöjd!

Den sista av de tre (7546-6030) är så jäkla läcker! Ser ut att vara riktigt bra lume på det exet dessutom, najs. Men, visst är det SNKK45 du har på bild, inte 55?

Helt klart bra alternativ. Vet du om någon annan tavla passar till SNKK55, tycker den ser tråkig ut.

7a38-7020 är en förbannat snygg klocka. Av den trion är det den jag vill ha. Men fanns det inte en militär variant av den?

Ni kan fortsätta fjanta er med era 100 000kr-klockor som Genta designat.

Själv har jag 3st klockor med integrerad länk och Gentastuk för totalt under 5000kr. Vem vann? :p

Nej då, hade såklart inte bangat en riktig Gentaklocka, men dessa är ändå väldigt charmiga för i princip gratis. Inbillar mig att min 7546 bär ganska likt en AP RO med sina 39mm. Är även övertygad om att min har bättre lume och hållbarare urverk. :D
Du skulle ha döpt tråden till "Smarta mäns Gentor"!:D

Tillbaka
Topp