Pook VCW 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Den är häftigNyaste klockan ska väl rapporteras här också. Något av en mini grail för mig och känns riktigt kul att ha en klocka tillverkad i min hemstad.
![]()
![]()
![]()
Kari Voutilainen hands down om man nu kan räkna honom som finsk. Han är ju född i Finland. Men klockorna tillverkas ju i Schweiz sedan 20 år.
Tror nog att mannen själv och alla andra i Finland anser att han är finländare. Flyttade ju till Schweiz först efter sina studier i urmakarskolan i Finland. Vad jag förstått understöder han dessutom aktivt klockkultur och urmakarutbildningen i Finland och är en vanlig syn vid olika klockinriktade events här, trots att han är bosatt i Motiers.Fast hans klockor lär nog klassas som "Swiss made"
![]()
Den färgen är trevlig! Snyggt!Ny S.U.F! Modell 180C "karpalo", som betyder tranbär.
![]()
Hallå! Är den svart eller mörkt blå? Jag kommer at få en klocka för lång och trogen tjänst. De man kan välja mellan är en President med svart- eller silvertavla. Jag föredrar svarta klockor men har för många så jag funderar på en silver men nojar att det är för blingit...... Svart är ju nice men vad sjutton, jag har svarta Seiko, GS, en Explorer och en Radiomir, känns inte som jag kommer att bära den speciellt ofta, silver kanske blir bättre.... Dilemma!Epoch Stockholm
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den var grön! Modellen kommer i Orange, pastell Grön, Gull och svart men jag tycker om grön tavlan mest! Den är speciellt grön man ser inte varje dag!Hallå! Är den svart eller mörkt blå? Jag kommer at få en klocka för lång och trogen tjänst. De man kan välja mellan är en President med svart- eller silvertavla. Jag föredrar svarta klockor men har för många så jag funderar på en silver men nojar att det är för blingit...... Svart är ju nice men vad sjutton, jag har svarta Seiko, GS, en Explorer och en Radiomir, känns inte som jag kommer att bära den speciellt ofta, silver kanske blir bättre.... Dilemma!