• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Feedback: Alex Pig timepieces

fredrik

Omega
Klockan är tillbaka Hong Kong och pengarna tillbaka på mitt konto. Äventyret kostade totalt 400:- i porto.

Klockan jag fick var under all kritik. En klocka som står som 100% äkta skall vara just det. Dvs. inget hopplock. Säljaren har därmed, tycker jag, bevisat att han gärna glider lite på sanningen. Men han har svarat på alla mail och där har absolut inte varit några problem runt det tekniska i affären. Så jag känner mig lite splittrad. Hittar jag en nyare fullset till bra pris är jag nog villig att pröva lyckan igen. Men om man ser på de klockor han har så är just fullset inte lika attraktiva i pris, speciellt om man vid varje affär riskerar tull.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Skönt att det löste sig till slut..tråkigt hur som, men bra att stålarna är tillbaka
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Låter som en tur med Silje Serenade...

Tur dock att Alex valde att göra rätt för sig.
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Har ju gått 3,5 år sen din tråkiga affär så jag valde att ge Alex en chans. Han är trots allt fortfarande aktiv med företaget.
Har beställt en GMT från 2007 Full Set och en oanvänd Sub 114060 precis. Återkommer närmaste dagarna om hur allting gått med köpet och skicket på klockorna.
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Börjar sådär.. Satte över pengarna i måndags. Ska då ta 1-3 dagar innan han har pengarna. Så på onsdag skrev jag till honom och frågade om han fått pengarna och att jag förväntade mig att han skulle skicka klockorna samma dag. För första gången i vår kontakt svarade han inte direkt. Eller överhuvudtaget. Så på torsdag skrev jag igen. Både från min mail samt en annan för att se om han svarade det andra mailet och då uppenbart bara ignorerade just mig efter han fått pengarna.
Men den här gången fick jag svar att han då brutit benet och låg på sjukhus. Men han lovade att han ska skicka iväg klockorna så fort han blir utskriven och kan ta sig till butiken. Så det ser ut som att jag får vänta till nästa vecka innan jag kan säga om han är något att rekommendera eller inte.
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Fick idag klockorna från Alex. So far so good! Klockan var oanvänd som utlovat och jag tycker verkligen GMT:n var en etta, som utlovat. Inga konstigheter än men jag är ingen expert och ska låta AD kolla igenom allt när semestertiderna är över.
Extremt snabb leverans också! Skickades fredag kväll och jag hade de måndag morgon


13902155_10154130590183859_1413633412_o.jpg

13681872_10154130590098859_779817956_o.jpg

13918543_10154130590023859_170105463_o.jpg
 
Senast ändrad:

Tigerrific

Breitling
Fick idag klockorna från Alex. So far so good! Klockan var oanvänd som utlovat och jag tycker verkligen GMT:n var en etta, som utlovat. Inga konstigheter än men jag är ingen expert och ska låta AD kolla igenom allt när semestertiderna är över.
Extremt snabb leverans också! Skickades fredag kväll och jag hade de måndag morgon

Har du kollat än ifall dom "äkta"?
Är själv intresserad utav att köpa från honom :)
 

zazuki

Omega
Fick idag klockorna från Alex. So far so good! Klockan var oanvänd som utlovat och jag tycker verkligen GMT:n var en etta, som utlovat. Inga konstigheter än men jag är ingen expert och ska låta AD kolla igenom allt när semestertiderna är över.
Extremt snabb leverans också! Skickades fredag kväll och jag hade de måndag morgon


13902155_10154130590183859_1413633412_o.jpg

13681872_10154130590098859_779817956_o.jpg

13918543_10154130590023859_170105463_o.jpg
Om jag får fråga, betalade du tull på paketet?
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Blev min fjärde klocka och första vintage av Alex idag. En diamantprydd Datejust. Toppskick som utlovat. Inte mätt upp amp än men byter datum på sekunden vid 12.
 

Pepez

Breitling
Startar upp den här tråden igen då jag är lite nyfiken på denna:
http://www.chrono24.se/rolex/explorer-1-114270-black-dial-mint-condition--id6104060.htm

Nån som har nåt mer att tillföra när det kommer till handlaren?
Jag har en bekant till mig som handlat av honom och även där hans vän har handlat av Alex Pig. Allt ska stämma, då min bekanta kollade upp klockan hos AD och det stämde. Funderar själv på att plocka hem en klocka från honom. Om jag minns rätt så har även en AD jag haft kontakt med sagt att dom har hört gott om honom. :)
 

Liffe

Omega
2-Faktor
Jag har varit hos Alex i hans butik i HK.
Trevlig kille och han gjorde ett bra pris på min 16613! Lämnade in den på Mårtensson i Halmstad för kontroll&värdering och allt var i sin ordning.
 
Topp