• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fejkpatinering DOXA

UNO

Silver
Fejk eller inte, blev sugen på en DOXA i höstas. Köpte första bästa som råkade vara PVD-svart.
Klockan är grymt skön och håller tiden bra men svart klocka var inte min grej så den blev liggande en hel del men vägt mot att kränga den och leta på K-S så blev det en fejkpatinering.

6A88758A-4599-4205-B712-69AF4A1CA86E.jpeg

D1337CB0-E673-4491-AE30-9741B87B9BC7.jpeg

Om jag är nöjd ?
Ja, samma sköna klocka men nu sitter den inte blecksvart och livlös på handleden.
På resor så är den inte iögonfallande fin vilket är bra(och säkert) ibland.

Senast ändrad:
Nä nu!
Det där blev i mina ögon... inte så bra! Hade gått på nåt annat och sålt den innan den råkade ut för det där. :facepalm:

Tycker att det blev bra på boetten, länken ser värre ut tyvärr får vibbar av en rasslig tag heuer 1000:nailbiting: men jag tror att den kan bli riktigt jäkla bra på ett brunt vintageinspirerat läderband.

Skulle ha sålt den innan den slaktades.. sorry men ser ut som typ något Diesel skulle göra om de skulle släppa en parfymklocka i Doxastil.

Boetten blev riktigt ball! Påminner om äldre Breitling colts! :cool:Men länken... Jadu helt härligt blev det inget vidare :confused:

Maskerade in glas, krona, vridning och heliumventil och polerade.
Ärligt så tror jag inte att länken är PVD:ad utan pulverlackerad..
Boetten är jag nöjd med och helheten är ok för en 7-8 tkr semesterklocka.
Att flasha något blankt är risky på många resor.
En byggentreprenör jag jobbade med förr sprayade sin guld-Rolex gul med billack så att den såg ut som en plastklocka när han fick kontakt med Skattemyndigheten efter sin skilsmässa..

Maskerade in glas, krona, vridning och heliumventil och polerade.
Ärligt så tror jag inte att länken är PVD:ad utan pulverlackerad..
Boetten är jag nöjd med och helheten är ok för en 7-8 tkr semesterklocka.
Att flasha något blankt är risky på många resor.
En byggentreprenör jag jobbade med förr sprayade sin guld-Rolex gul med billack så att den såg ut som en plastklocka när han fick kontakt med Skattemyndigheten efter sin skilsmässa..
Haha, din byggentreprenör borde ha lämnat klockan i byrålådan och köpt en plastklocka istället :D

Gillade boetten men länken faller inte mig i smaken :)
Friskt vågat dock och kul att du är nöjd med resultatet!

Haha, din byggentreprenör borde ha lämnat klockan i byrålådan och köpt en plastklocka istället :D
Jag tycker nog fortfarande att det rätta hade varit att betala skatteskulden så hade han sluppit vara rädd gör Kronofogden
:)
Faktum är att han skylde på just resor, röran med fogden har jag listat ut i efterhand.

Senast ändrad:
Klar försämring, speciellt på länken :(
Smaken skiljer sig väl dock, så är väl bra om du är nöjd!

Tillbaka
Topp