• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Felprintad urtavla

Tack för input! Av mitt intryck hittills från hur de hanterat situationen känns en kompensation inte nära. De skulle fixa kompensation från Longines - fick behålla lådan som klockan kom i (ser ut som ett billigt glasögonsfodral). De tycks ha inställningen att de är en mellanhand där Longines står för ansvaret.
Håller med om att det var en trist inställning av handlaren... Jag hade inte köpt något mer där.

De borde ha kontaktat Longines direkt, fått veta att de anser att tavlan är fel och lämnat ut en ny klocka till dig.
Han är ju kund hos återförsäljaren av klockan och bör således hålla kontakt med just återförsäljaren som är både juridiskt och förhoppningsvis moraliskt ansvarig för de varor de säljer.

Tack för input! Av mitt intryck hittills från hur de hanterat situationen känns en kompensation inte nära. De skulle fixa kompensation från Longines - fick behålla lådan som klockan kom i (ser ut som ett billigt glasögonsfodral). De tycks ha inställningen att de är en mellanhand där Longines står för ansvaret.
Vad är det för AD?

Jag har en liknande erfarenhet som du, fast kanske snäppet värre, så jag förstår din frustration. Man ligger ute med pengar för en klocka man inte har i sin ägo. Dessutom visar det sig att de som hanterar den under resan saknar kompetens.

Precis, det är samma bolag som driver dem; spelar det då någon roll vilken fysisk lokal som servicen (eller eventuell brist därav) utförs?
Ja, det tycker jag ifall det handlar om bemötandet och hantering av ärenden i en viss butik, annars skulle man väl inte behöva skilja alls mellan Krons, Nymans Stockholm, Nymans Västerås och Klockor.nu eftersom de alla har samma ägare?

Ja, det tycker jag ifall det handlar om bemötandet och hantering av ärenden i en viss butik, annars skulle man väl inte behöva skilja alls mellan Krons, Nymans Stockholm, Nymans Västerås och Klockor.nu eftersom de alla har samma ägare?
En kommersiell aktör agerar på ett sätt som man som köpare får ta ställning till, vi kan bara anta att det är företagets policy då det är företrädare för nämnda företag som framhärdar i den. I det fallet får man anta att samma policy förhärdar oavsett om man köper något från COOP Forum Nacka eller COOP Forum Liljeholmen.

Uppdatering
Fick innan nyår tillbaka klockan med dammet utblåst.
Men nu hade urmakaren (butikens egna) lyckats repa bakboetten, en djup repa om 1-2 mm.
Vid påpekande erbjöd de sig att köpa tillbaka klockan och så blev det.

Summan av köpet - varken förväntad kvalitet eller service från Longines eller butiken. Sannolikt ett måndagsexemplar på klockan och kanske lyckades jag pricka de stunder där vissa av personalen hade dåliga dagar. Men lyckas man inte vända på det efter flera försök är något inte helt rätt.

Nu - fylla bonustimmar och sikta på en Rolex DJ eller Omega Seamaster 1948 till hösten!

Tack för alla som gett input!

Kom igen nu @Pellevin vad är det för AD i sthlm?
Gissar på att svaret indirekt (och oavsiktligt från min sida) framkom i tråden.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp