• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Feltänk ang beater?

Har själv försökt vara försiktig med mina klockor men man inser välditt snart att man blir handikappad av att försöka "rädda" klockan hela tiden. Kör järnet och njut av klockan :D
Och i slutändan tar den inte så mycket stryk av att användas, även jag var skitnödig när jag använde dyrare klockor tidigare men vafan det är bara att polera och den skulle bli "ful"

Ska vara lite djup här. Tänk er människan. Människan är skör, unik och ovärdelig. Tänk er att förbjuda nån att leva? Leva är en risk. Människan är skapt att röra på sig och att liksom ta sig frammåt. Min Brietling är skapt att röra på sig. Om inte så står den stilla. I en byrålåda får den ingen uppgift, att kunna skapa tid som den är gjord för.
Nu tänker vissa, ok det är en automatare, den måste röra på sig. Quartsklockor går oavsett om man har den på armen eller inte. Jag håller inte med. Det kan likna med att hålla en människa med liv på konstgjord väg. Dra ut slangarna ( batteriet) så dör han/hon. Även quartsklockor behöver livskvalite. Vi är alla olika men vi behöver alla tillgodose våra behov. Så ta fram era undanstoppade klockor och be om förlåtelse att ni har försummat dom. Putsa upp dem, serva dem, använd dem så som de är skapta för. AMEN

Har en Rolex GMT som beater, funkar utmärkt om man sköter täthetsservice. :)

GMT_beer.jpg
Den bilden är bara helt fantastisk. Var ölen god?

Håller med. Jag kör friskt med mina klockor, förutom de som inte är vattentäta. Har å andra sidan varken TT sub eller nautilus.

Blev dock lite ledsen i ögat när jag skrapade min sumo i botten i simhallen så AR-coatingen skrapades... Det stör med en en ding i sidan.
Finns ingen AR på det glaset.

Min erfarenhet är att boetter sällan slits, speciellt inte om man varvar klockan med andra klockor. Har personligen lite svårt för länk eftersom det tillslut blir repor hur man än gör. En klocka på gummi, läder eller canvas som är vattentät däremot fungerar ju i princip alltid. Detta är däremot vad jag kallar vardagsklocka eller sportklocka, inte beater.
image.jpeg

Ska jag däremot spela paintball eller brottas så åker den riktiga beatern på:
image.jpeg

En riktig beater skiter man fullständigt i om man repar eller inte.

Ska vara lite djup här. Tänk er människan. Människan är skör, unik och ovärdelig. Tänk er att förbjuda nån att leva? Leva är en risk. Människan är skapt att röra på sig och att liksom ta sig frammåt. Min Brietling är skapt att röra på sig. Om inte så står den stilla. I en byrålåda får den ingen uppgift, att kunna skapa tid som den är gjord för.
Nu tänker vissa, ok det är en automatare, den måste röra på sig. Quartsklockor går oavsett om man har den på armen eller inte. Jag håller inte med. Det kan likna med att hålla en människa med liv på konstgjord väg. Dra ut slangarna ( batteriet) så dör han/hon. Även quartsklockor behöver livskvalite. Vi är alla olika men vi behöver alla tillgodose våra behov. Så ta fram era undanstoppade klockor och be om förlåtelse att ni har försummat dom. Putsa upp dem, serva dem, använd dem så som de är skapta för. AMEN
Starka lösningsmedel i kakelfixen?

Jag tycker en TT Sub eller stål nautilus som går som beater/vardagsklocka kan vara något av det coolaste som finns. Det visar på en väldigt avslappnad inställning till klockan och att det är ett bruksföremål som ska användas. :D
Håller med, även om jag anser att vardagsklocka och beater endast kan likställas om man är OWG och kör den 24/7.

Tillbaka
Topp