• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Femtioårsklocka till mig själv, decisions decisions

Omega Seamaster Planet Ocean 43,5 mm uppfyller nästan alla dina önskemål, finns i flertalet färger vilket är utmärkt då den kan anpassas till flera olika preferenser, inhouse caliber som är magnetismtålig över 15 000 gauss med 60 timmars gångreserv... Chronometer certifierad och METAS certifierad. Dykare med 600 m och synligt urverk. Kommer i en snygg lackerad trälåda!

Planet Ocean

Roligt du nämner PO. Min 39.5 mm

Bilagor

• 4BEBDAC6-4B02-4135-801B-6879AE05E314.jpeg
    4BEBDAC6-4B02-4135-801B-6879AE05E314.jpeg
    369.7 KB · Visningar: 35
Hmm! Det var ju fin! Citat funkade inte, Tudor Pelagos. Jag är högerhänt, om inte höger så jag kollade den vanliga. Jag tycker verkligen om visarna på Tudor, och en liten Panna ryms ju inom budget också =)

Håller helt med om både pelagos och PO som nämnts tidigare förutom en Panerai som du själv va inne på.

Va bara tvungen att kasta in Explorer II även om den ligger lite utanför budget. Den tickar ju så många andra boxar plus att den också fyller 50 i år.
FB7F7FD5-9C96-4131-A120-558204598B62.jpeg

Redan haft en tidigare, köpte på impuls för nåt årtionde sedan. Sålde efter några år för samma pengar och tyckte jag gjorde en vettig affär. Not. Den var för liten, även om jag verkligen tyckte om den. Hade en rolig bild som minne som jag inte hittar nu.

Redan haft en tidigare, köpte på impuls för nåt årtionde sedan. Sålde efter några år för samma pengar och tyckte jag gjorde en vettig affär. Not. Den var för liten, även om jag verkligen tyckte om den. Hade en rolig bild som minne som jag inte hittar nu.
Då tror jag du hade en 16570 på 40mm? Dom är större nu, 216570 på 42mm. Se bild.
1615115488904.jpeg

Hmm! Det var ju fin! Citat funkade inte, Tudor Pelagos. Jag är högerhänt, om inte höger så jag kollade den vanliga. Jag tycker verkligen om visarna på Tudor, och en liten Panna ryms ju inom budget också =)
Jag är högerhänt men gillar när kronan inte kommer trycker mot ovansidan på handen. Men kronan på en Pelagos är inte mycket att bråka om. Blir bra vilken Pelagos du än väljer. 😁 Ja en Panerai piggar upp ibland👏

I kategorin 50-70kkr, stor, automat, metallänk, inhouse och sportig samt exklusiv men inte vräkig ser jag inte hur man kommer förbi att Omega troligtvis är bästa fit.

edit skulle vara edit på min förra post. Sry.
Håller med. Den planet ocean som presenterades i tidigare inlägg. Alternativt prutat ner den här:

210.32.44.51.01.001_1.jpg

Kan det va så att du hade den förra referensen, 16570, som är 40mm? Den nuvarande, 216570, som kom 2011 är 42mm och bär betydligt större.
Jag har både en explorer 2 och en pelagos och tycker explorern känns större.

Förstår dock om det känns tråkigt om du haft en explorer tidigare.

Grand-Seiko-Sport-SBGA231G.003.jpg

SBGA231

Sticker ut? Nej. Inte en jävel utanför den här gemenskapen vet vad det är.
In-house? Blir inte mer så än spring drive.
Titan är ju lätt och bra. Seiko vet ju dessutom vad de sysslar med när det kommer till finish.
Storleken är spot on.

Grand-Seiko-Sport-SBGA231G.003.jpg

SBGA231

Sticker ut? Nej. Inte en jävel utanför den här gemenskapen vet vad det är.
In-house? Blir inte mer så än spring drive.
Titan är ju lätt och bra. Seiko vet ju dessutom vad de sysslar med när det kommer till finish.
Storleken är spot on.
Det är nästan så att den här jäkeln inte heller vet om storheten med GS... Det finns ju en viss fanbase här, jag måste nog läsa lite noggrannare! Tack!

Oris Big Crown Propilot calibre 114 eller 111? Lite toolig, lite pilotig. Gmt. In-house. Tio dagar pr? 44 mm ish.
Den hade jag aldrig hittat utan den här tråden! Tack, vilken härlig tavla!

Har en super Astron jag tyvärr inte kommer överens med, den är inte ens buren. Men den håller reda på tiden utomlands till perfektion som jag fattar det. Se om den hittar nån ny husse eller matte på säljes.

Håller med. Den planet ocean som presenterades i tidigare inlägg. Alternativt prutat ner den här:

210.32.44.51.01.001_1.jpg

Ibland är gummina stora, apropå mina handleder. Lite gyttrig tavla på bild iaf. Men snygg! :)

Kan det va så att du hade den förra referensen, 16570, som är 40mm? Den nuvarande, 216570, som kom 2011 är 42mm och bär betydligt större.
Jag har både en explorer 2 och en pelagos och tycker explorern känns större.

Förstår dock om det känns tråkigt om du haft en explorer tidigare.
Påminner om en tråkig tid i livet, men det är bättre numera :) Jag fyller väl jämnt nån mer gång, får ta ett varv till då i tanken.

Omega Seamaster Planet Ocean 43,5 mm uppfyller nästan alla dina önskemål, finns i flertalet färger vilket är utmärkt då den kan anpassas till flera olika preferenser, inhouse caliber som är magnetismtålig över 15 000 gauss med 60 timmars gångreserv... Chronometer certifierad och METAS certifierad. Dykare med 600 m och synligt urverk. Kommer i en snygg lackerad trälåda!

Planet Ocean
Den måste kollas, har lite tid ikväll för fönstershopping :) Tack så mycket!

Tillbaka
Topp