Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har exakt sammaRoligt du nämner PO. Min 39.5 mm
Håller helt med om både pelagos och PO som nämnts tidigare förutom en Panerai som du själv va inne på.
Va bara tvungen att kasta in Explorer II även om den ligger lite utanför budget. Den tickar ju så många andra boxar plus att den också fyller 50 i år.
![]()
Då tror jag du hade en 16570 på 40mm? Dom är större nu, 216570 på 42mm. Se bild.Redan haft en tidigare, köpte på impuls för nåt årtionde sedan. Sålde efter några år för samma pengar och tyckte jag gjorde en vettig affär. Not. Den var för liten, även om jag verkligen tyckte om den. Hade en rolig bild som minne som jag inte hittar nu.
Jag är högerhänt men gillar när kronan inte kommer trycker mot ovansidan på handen. Men kronan på en Pelagos är inte mycket att bråka om. Blir bra vilken Pelagos du än väljer.Hmm! Det var ju fin! Citat funkade inte, Tudor Pelagos. Jag är högerhänt, om inte höger så jag kollade den vanliga. Jag tycker verkligen om visarna på Tudor, och en liten Panna ryms ju inom budget också =)
Håller med. Den planet ocean som presenterades i tidigare inlägg. Alternativt prutat ner den här:I kategorin 50-70kkr, stor, automat, metallänk, inhouse och sportig samt exklusiv men inte vräkig ser jag inte hur man kommer förbi att Omega troligtvis är bästa fit.
edit skulle vara edit på min förra post. Sry.
Kan det va så att du hade den förra referensen, 16570, som är 40mm? Den nuvarande, 216570, som kom 2011 är 42mm och bär betydligt större.Redan haft en tidigare, köpte på impuls för nåt årtionde sedan. Sålde efter några år för samma pengar och tyckte jag gjorde en vettig affär. Not. Den var för liten, även om jag verkligen tyckte om den. Hade en rolig bild som minne som jag inte hittar nu.
Kan verkligen instämma med @BernsJag röstar för en Speedmaster. En vintage från 1971 såklart. En 145.022 borde gå att få in i den budgeten.
Jag tycker den skickar bra signaler utan att sticka i ögonen.
årsklocka är ändå lite coolare.
![]()
Vilka bestar! Gosh vad häftiga!![]()
![]()
Hörde jag toolig panna med datum? 1305 och 1389 är båda i titan och ganska tunna så de bärs smidigt.
Det är nästan så att den här jäkeln inte heller vet om storheten med GS... Det finns ju en viss fanbase här, jag måste nog läsa lite noggrannare! Tack!![]()
SBGA231
Sticker ut? Nej. Inte en jävel utanför den här gemenskapen vet vad det är.
In-house? Blir inte mer så än spring drive.
Titan är ju lätt och bra. Seiko vet ju dessutom vad de sysslar med när det kommer till finish.
Storleken är spot on.
Det är en djungel, inte konstigt med så ganska klockor såklart. Skulle vara spännande med en årsklocka.Kan verkligen instämma med @Berns
Den hade jag aldrig hittat utan den här tråden! Tack, vilken härlig tavla!Oris Big Crown Propilot calibre 114 eller 111? Lite toolig, lite pilotig. Gmt. In-house. Tio dagar pr? 44 mm ish.
Jag gillar extremt mycket att den är så lättläst och sober. En sån hade suttit fint!
Ibland är gummina stora, apropå mina handleder. Lite gyttrig tavla på bild iaf. Men snygg!Håller med. Den planet ocean som presenterades i tidigare inlägg. Alternativt prutat ner den här:
![]()
![]()
Köp Omega Diver 300M Omega Co‑Axial Master Chronometer Chronograph 44 MM klocka - 210.32.44.51.01.001
Upptäck Diver 300M Omega Co‑Axial Master Chronometer Chronograph 44 MM idag, klockan som är gjord för dig. Tillverkad av de finaste materialen med skrupulös uppmärksamhet.krons.se
Påminner om en tråkig tid i livet, men det är bättre numeraKan det va så att du hade den förra referensen, 16570, som är 40mm? Den nuvarande, 216570, som kom 2011 är 42mm och bär betydligt större.
Jag har både en explorer 2 och en pelagos och tycker explorern känns större.
Förstår dock om det känns tråkigt om du haft en explorer tidigare.
Den måste kollas, har lite tid ikväll för fönstershoppingOmega Seamaster Planet Ocean 43,5 mm uppfyller nästan alla dina önskemål, finns i flertalet färger vilket är utmärkt då den kan anpassas till flera olika preferenser, inhouse caliber som är magnetismtålig över 15 000 gauss med 60 timmars gångreserv... Chronometer certifierad och METAS certifierad. Dykare med 600 m och synligt urverk. Kommer i en snygg lackerad trälåda!
Planet Ocean