• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fiber?

Buffi

Panerai
I vår villa drog vi in Telia öppen fiber, med T3 som bredbandleverantör, och Telia för TV (via fibern).

Allt funkar _helt_ klockrent. Vi nöjde oss dock med nåt abbonemang på 250mbit eller något (kunde valt gigabit), eftersom det var svårmotiverat att betala några hundringar extra för bandbredd vi inte kommer nyttja.

Sjukt bra i alla fall.
 

hedbrg

Panerai
Hos oss (inom tätbebyggt område inom Borås stad) stängs kopparnätet ner nu i vår, men får vänta ytterligare halvåret drygt på fiber. Givet köp hursomhelst.
 
God kväll.

Fick erbjudande om att koppla in fiber (stadsnätet) i mitt hus.
Känner själv att mitt internetanvändande inte kräver snabbare lina då KS inte kräver så mycket bandbredd. :)

Det jag använder mitt bredband till idag är allmänt surfande, betala räkningar samt lite aktieaffärer.
Har just nu 30 lina vilket känns helt ok.

Erbjudandet var att få det kopplat och klart för 12.990kr vilket jag har förstått är ett bra pris.

Men, frågan är om detta skulle ses som en investering i fastigheten?
Säljaren påstår att detta kommer påverka bostadsvärdet längre fram vid en ev försäljning.
Kan detta verkligen stämma?
Personligen skulle jag aldrig se fiberanslutning som ett argument för att köpa ett hus, skulle ni?

Är detta verkligen en bra invstering?

Inte läst resterande svar i tråden så blir evt kaka på kaka.

Som potentat på bostäder så går allt utan fiberanslutning fet bort direkt. Inte så att jag känner att fiber renderar någon form av premium men utan fiber är boendet helt ointressant. Inget behov av att det ska vara någon gigabit uppkoppling men att i dagens samhälle leva utan tillgång till höghastighets uppkoppling är i princip likställt med cruel and unusual punishment.
 
Topp