• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick en galen idé, samla...

Tyckte först idén med klocka från varje land eller varje bokstav lät kul. När jag tänker mer på det känns det dock mer som ett sätt att köpa en massa klockor man inte vill ha bara för att det har en viss bokstav i namnet eller kommer från ett visst land. Kan ju vara ett sätt att upptäcka något bra man inte skulle testat annars, men skulle nog mest bli skräp.

Å ena sidan är väl att samla på något sällan speciellt logiskt eller smart om man ska vara riktigt ärlig med sig själv. Å andra sidan, hur kul hade det varit att alltid vara logisk och smart ;)
Det är ju en galen idé... Men man måste ju leta lite, inte bara köpa en för att den kommer från landet. Borde ju finnas flera tillverkare/modeller nya som begagnade.

Det är ju en galen idé... Men man måste ju leta lite, inte bara köpa en för att den kommer från landet. Borde ju finnas flera tillverkare/modeller nya som begagnade.
Kan hålla med om att det finns något i idén som lockar. Du kan ju börja med att leta upp ett märke från varje land utan att köpa något. Finns ju ca 200 länder så det skulle vara en utmaning i sig.

Det närmaste liknande jag har tänkt är alfabetet, dvs 29 klockor av olika märken.
Misstänker att X och Q kan bli svåra även Å,Ä och Ö kan vara knepiga.
Har skaffat en Örnen.

Går inte och glas behövs definitivt bytas...

Bilagor

• 20200715_205029.jpg
    20200715_205029.jpg
    532.6 KB · Visningar: 2
Red Star är ju en kinatillverkad klocka, men det är säkert några nordkoreaner som skruvat ihop den. Har för mig att dem har sin fabrik precis vid gränsen där nordekoreaner dagspendlar över gränsen för att knega i Kina.
Hur tar de sig ut ur landet? De har ju stenhårda gränskontroller.
Det kanske är Nordkoreas myndigheter som skickar över folket och typ "vaktar dem" under tiden för att sedan åka tillbaka till Nordkorea?

Jag vill ha en som är gjord i Nordkorea, i en nordkoreansk fabrik av nordkoreaner. Och ja, jag är medveten om att detta ej är politiskt korrekt.

Hur tar de sig ut ur landet? De har ju stenhårda gränskontroller.
Det kanske är Nordkoreas myndigheter som skickar över folket och typ "vaktar dem" under tiden för att sedan åka tillbaka till Nordkorea?
Det är typ en frihandelszon, de får inte lämna sin arbetsplats och måste åka direkt fram och tillbaka. De har (hade?) en sån med Sydkorea också, har för mig att Samsung hade en fabrik där med nordkoreanska arbetare.

Tillbaka
Topp