• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick en smartwatch but now what?!

Sugen på en Citizen BZ1006-82E. Hybrid som bara klarar enkla notiser, men som kan få telefonen att pipa när man inte hittar den. Skulle spara mycket tid för mig och anhöriga.

citizenproimity.png

(Var fan är telefonen? RING MIG!!!!)

Bilagor

• citizenproimity.png
    citizenproimity.png
    23.9 KB · Visningar: 2
Hej på er,
Jag gick den omvända vägen, jag började med en Smartklocka och tyckte precis som du, att den var smidig och bra hjälpreda.

...men tiden gick och jag gillade klockan mer och mer tills den punkt att jag tittade på andra klockor (finare och dyrare), och råkade komma in på Omega klockor för ca 30´ vilket var en rejäl prishöjning från denna smartklocka på ett tusen. Vips så hade jag köpt en ny automatisk Seamaster och sålt min smartklocka. Det jag inte visste var att detta var ingångsporten till tyngre klockor och i veckan så köpte jag denna...
20190509_090536.jpg

Hej på er,
Jag gick den omvända vägen, jag började med en Smartklocka och tyckte precis som du, att den var smidig och bra hjälpreda.

...men tiden gick och jag gillade klockan mer och mer tills den punkt att jag tittade på andra klockor (finare och dyrare), och råkade komma in på Omega klockor för ca 30´ vilket var en rejäl prishöjning från denna smartklocka på ett tusen. Vips så hade jag köpt en ny automatisk Seamaster och sålt min smartklocka. Det jag inte visste var att detta var ingångsporten till tyngre klockor och i veckan så köpte jag denna...
20190509_090536.jpg

Det jag vill tillägga är: det finns inga rätt eller fel, alla är olika och måste också få vara det :)
Over and out

Som psykolog kommer jag osökt att tänka på Pavlov med sina betingade hundar och hur det skulle kännas lite likadant med en apparat som ger mig notiser på armen. Tänker att notiserna är direkt belönande och i längden skulle leda till mer onödig skärmtid och att klockan skulle få ännu mer makt över mig än telefonen redan har. Därför har jag aktivt avstått från smartklockor ännu.

Måste hålla med!

Jag köpte den första klocka Apple släppte, använde den flitigt i början men började sedan märka ett beroende av att ständigt vara uppkopplad och som du säger, den ständiga bekräftelsen..

Man behöver inte läsa sina Mail eller sms sekunden dom trillar in..

Rekommenderar ej :)

Tillbaka
Topp