• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick min nya klocka repad vid service hos SwatchGroup!

Jag skulle vilja säga nåt nedlåtande om dig, men jag känner tyvärr igen den där ilskan. Jag blir också helt oresonlig när jag är riktigt förbannad på nåt, men sug lite på det, ta ett djupt andetag och fundera på om du själv klantat dig nån gång. Jag behöver bara tänka på min första arbetsvecka då jag glömde dra ur sladden på mätutrustningen så den stod och smälte över helgen och vi fick köpa ny. Ingen garanti på handhavandefel. Chefen hade nog kunnat ge mig sparken
men gjorde det inte. Det är oftast inte smarta att låta ilska styra ens beslut.

Tänkvärda ord du skriver, men glöm inte det faktum att jag är "kund" som lämnat över min 8.000kr klocka i tron att jag skulle få tillbaka
den utan skador.

En tanke som plötsligt slog mig eftersom det ser slipat ut utmed metallkanten intill glaset, klockan är enl uppgift trycktestad kan glaset
på något sätt ha lossnat så de tvingats limma dit det igen, det hela ser hemmagjort ut? OBS Klockan var ny när den skickades in.

Jag skickade in en fabriksny klocka till SwatchGroup och jag fick tillbaka den nedrepad & begagnad. Jag är mållös!

Bifogar mer tydliga bilder på de "Påstådda skadorna" man ser nu tydligt hur oaktsamt SG har hanterat den nya klockan.
Man ser spår efter hur urmakaren dragit boettens underdel mot en smutsig vass arbetsyta som repat ned både glas o metall?
Dessa skador går inte att polera bort då även glaskanten bitvis är avfasad. det ser nästa ut som om klockan är dragen mot
smärgelduk? som jag ser det så är den enda möjligheten för att komma tillrätta med detta att helt enkelt byta ut den nedrepade
bottendelen med glas, men då stämmer ej längre klockans serienummer,mm?
Likaså spännet till armbandet har så pass djupa spår att det känns med nageln, det har legat i press för att få dessa djupa skador.

47DFF34E-78CC-4F7B-B425-15C83B05F4CC.png

C11F8A4B-5D2D-4391-9407-879D75DF9AF8.jpeg

8A565FAD-CA04-4719-A69F-88FF5D90B003.jpeg

En tanke som plötsligt slog mig eftersom det ser slipat ut utmed metallkanten intill glaset, klockan är enl uppgift trycktestad kan glaset
på något sätt ha lossnat så de tvingats limma dit det igen, det hela ser hemmagjort ut? OBS Klockan var ny när den skickades in.

Jag skickade in en fabriksny klocka till SwatchGroup och jag fick tillbaka den nedrepad & begagnad. Jag är mållös!
Ja så har det säker gått till 🤣🤣🤣🤣

Nu får du allt lugna ner dig. Du har köpt en Tissot, inte en NOS vintage Rolle eller liknande. Repor som knappt ej syns på en Tissot lär inte göra klockan mindre värd.
Om du ändå ska sälja den för underpris så tar jag den gärna.

Edit: Trådskaparen verkar ha otur med garantiärenden. Inte första gången hans klockor går sönder:
Hahaha, intressant hur man kan ha sån otur med klockor.. Nej nu ska jag läsa lite fantomen.

Bifogar mer tydliga bilder på de "Påstådda skadorna" man ser nu tydligt hur oaktsamt SG har hanterat den nya klockan.
Man ser spår efter hur urmakaren dragit boettens underdel mot en smutsig vass arbetsyta som repat ned både glas o metall?
Dessa skador går inte att polera bort då även glaskanten bitvis är avfasad. det ser nästa ut som om klockan är dragen mot
smärgelduk? som jag ser det så är den enda möjligheten för att komma tillrätta med detta att helt enkelt byta ut den nedrepade
bottendelen med glas, men då stämmer ej längre klockans serienummer,mm?
Likaså spännet till armbandet har så pass djupa spår att det känns med nageln, det har legat i press för att få dessa djupa skador.

47DFF34E-78CC-4F7B-B425-15C83B05F4CC.png

C11F8A4B-5D2D-4391-9407-879D75DF9AF8.jpeg

8A565FAD-CA04-4719-A69F-88FF5D90B003.jpeg
Jag skulle också bli besviken. Det där går inte att polera bort

Jag har mailat SwatchGroup med följande förslag: De beställer hem ett nytt boettlock istället för det som de förstörde.
Case Closed! återkommer med deras svar.
De djupa jacken i spännet får jag väl leva med som ett TRIST minne från SwatchGroup.

Senast redigerad av en moderator:
Dock en rätt tråkig/oprofessionell inställning från deras sida om de resonerar på det sättet, särskilt eftersom det förmodligen är en liten kostnad för dem.

Du kan väl länka till det inlägget där Swatch Group resonerar så? Eller...så kan du läsa hela tråden och så inser du att de tvärtom sträcker sig rätt så långt för att kunden ska bli nöjd.

Kan man inte vara lite försiktigare med att slänga ur sig påståenden även om det är ett anonymt internetforum.

Du kan väl länka till det inlägget där Swatch Group resonerar så? Eller...så kan du läsa hela tråden och så inser du att de tvärtom sträcker sig rätt så långt för att kunden ska bli nöjd.

Kan man inte vara lite försiktigare med att slänga ur sig påståenden även om det är ett anonymt internetforum.
läser du kommentaren jag svarat så handlar det snarare om att jag misstycker med påståendet om att "vissa kunder har man nog råd att förlora"

Jag skulle inte tro att du har lyckats avskräcka någon i tråden från att ha med Swatch Group att göra trots ihärdiga försök.
Hahahahaha, Njae, det lär de nog bli varse när de skickar in sin dyra märkesklocka till SG och samma klåpare till urmakare
som jag råkade ut för sätter fast deras dyrgrip i skruvstädet och kör ett par varv med vinkelslipen, jag säger bara Lycka Till!

i början av tråden kan du likaså läsa om en annan medlem som också fick sin nya Omega misshandlad hos SG, någon hade
gått loss på bandhornen med hammare o körnare, förmodligen samma Åsa-Nisse som jag råkade ut för. Trist!

Hahahahaha, Njae, det lär de nog bli varse när de skickar in sin dyra märkesklocka till SG och samma klåpare till urmakare
som jag råkade ut för sätter fast deras dyrgrip i skruvstädet och kör ett par varv med vinkelslipen, jag säger bara Lycka Till!

Glöm inte mig-svetsen och borrhammaren, det använder de sig också alltid av på Swatch Group!

Du Stålis grabben!
Är du kanske anställd vid SG då du så ihärdigt försvarar dem i alla lägen? även när de är skyldiga..

Du Frazie lillkillen!

SG har varit rimliga i sina åtaganden när du har reklamerat. Sen att du saknar självinsikten att inse när du är ute och cyklar är dessvärre inget jag kan hjälpa dig med. Men läs igenom din egen tråd och se om du får så mycket mehåll, och ta dig sen en funderare på om det är du eller resten av världen som det är fel på.

Sen att du har självinsikten att inse när du är ute och cyklar är nog dessvärre inget jag kan hjälpa dig med??

Du Frazie lillkillen!

SG har varit rimliga i sina åtaganden när du har reklamerat. Sen att du saknar självinsikten att inse när du är ute och cyklar är dessvärre inget jag kan hjälpa dig med. Men läs igenom din egen tråd och se om du får så mycket mehåll, och ta dig sen en funderare på om det är du eller resten av världen som det är fel på.
Sista spiken i kistan 😂

Är du upphetsad Stålis!
Darrar du...

Om poletten ej ännu trillat rätt, så är det SwatchGroup som klantat sig och med detta förorsakat mig mängder av besvär
irritation,mm,mm och detta faktum försvinner inte pga att de efter mina påtryckningar till slut tager på sig ansvaret med att
återställa aktuell klocka till sitt ursprungskick.

Ledsamt du inte tål att folk gnabbas med dig när du skapar en tråd byggd på dina ogrundade spekulationer om SG när det snarare är du som kund som verkar vara svår att bemöta, särskilt när detta skett tidigare....
Förklara gärna följande: När du skapar en tråd byggd på dina ogrundade spekulationer??

Tillbaka
Topp