Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen. En hippie som vart bombdesarmerare som räddar liv på båda sidor är förtjänt av en sånhär surprise. Såg fö.ö rätt pigg ut med det där fallet osvSånt här gör en glad!
Haha precis så! Samma tanke slog mig med.Verkligen. En hippie som vart bombdesarmerare som räddar liv på båda sidor är förtjänt av en sånhär surprise. Såg fö.ö rätt pigg ut med det där fallet osv![]()
Holy crap! Underbart!Ägaren blev nog glad:
Hur var Fargo, liak dött som i filmen Fargo? Lite lustig dialekt han har men det är väl ngn midwest dialektVilken historia! Jag har varit i Fargo ett par gånger som barn och hade gärna letat lite klockor där om jag var tillbaka!![]()
Jag har inte varit i Fargo på säkert 15-20 år så minnet är pratiskt, men det var inte överdrivet mycket som hände där, dock större än andra små samhällen vi oftare besökte. Amerikanska dialekter är jag överlag rätt kass på, men det lät som midwestern dialekt, om än inte så stark/tydlig som man kan hitta i området. Åhh, nu blir jag nästan lite nostalgisk...Hur var Fargo, liak dött som i filmen Fargo? Lite lustig dialekt han har men det är väl ngn midwest dialekt![]()
Bara läst om den här fantastiska storyn tidigare. Tack för delningen av videon!Ägaren blev nog glad:
Finns också att läsa hos Hodinkee https://www.hodinkee.com/articles/an-unworn-rolex-oyster-paul-newman-daytona-on-antiques-roadshow
Det jag reagerade på gällande ”unworn” var stickern på bakboetten.tänkte på det här lite, ”unworn” vad är det för definition, aldrig använd? När de går igenom länken på videon så ser man helt klart användning utav klockan i form utav hudrester, gammalt skit etc.
någon som kan berätta mer om det? Sen att den är i ett helt sjukt bra skick är något annat.
Det diskuteras lite i vintage-delen, men håller med ser använd ut. https://klocksnack.se/threads/bra-värdeutveckling-filmtajm.126887/#post-3183596tänkte på det här lite, ”unworn” vad är det för definition, aldrig använd? När de går igenom länken på videon så ser man helt klart användning utav klockan i form utav hudrester, gammalt skit etc.
någon som kan berätta mer om det? Sen att den är i ett helt sjukt bra skick är något annat.
Ser rätt ”sliten” ut för att vara oanvänd.Ägaren blev nog glad:
En månadslön (dock för skatt?).Riktigt fin investering han gjorde där. Det var ju trots allt en bra slant när det begav sig.