• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Filmklipp: 1971 Daytona en ägare får den värderad i Fargo, USA

Hur var Fargo, liak dött som i filmen Fargo? Lite lustig dialekt han har men det är väl ngn midwest dialekt :D
Jag har inte varit i Fargo på säkert 15-20 år så minnet är pratiskt, men det var inte överdrivet mycket som hände där, dock större än andra små samhällen vi oftare besökte. Amerikanska dialekter är jag överlag rätt kass på, men det lät som midwestern dialekt, om än inte så stark/tydlig som man kan hitta i området. Åhh, nu blir jag nästan lite nostalgisk... :cigar:

Gick pa PBS Antiques Roadshow igar. Kul historia och grattis at gubben. Hoppas mina Daytonor far samma vardeutveckling om 50ar....

tänkte på det här lite, ”unworn” vad är det för definition, aldrig använd? När de går igenom länken på videon så ser man helt klart användning utav klockan i form utav hudrester, gammalt skit etc.

någon som kan berätta mer om det? Sen att den är i ett helt sjukt bra skick är något annat.
Det jag reagerade på gällande ”unworn” var stickern på bakboetten.

tänkte på det här lite, ”unworn” vad är det för definition, aldrig använd? När de går igenom länken på videon så ser man helt klart användning utav klockan i form utav hudrester, gammalt skit etc.

någon som kan berätta mer om det? Sen att den är i ett helt sjukt bra skick är något annat.
Det diskuteras lite i vintage-delen, men håller med ser använd ut. https://klocksnack.se/threads/bra-värdeutveckling-filmtajm.126887/#post-3183596

Tillbaka
Topp