Zenith eller etaverk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zenith eller etaverk?
Juvenia "inhouse" urverk kaliber 611, 17 jewels.Zenith eller etaverk?
Ok, visste inte att de gjort in-house. Vanligt att de använde eta, girard perregaux och zenithverk, är du säker att det inte är något av dem fast modifierat?Juvenia "inhouse" urverk kaliber 611, 17 jewels.
Inte helt säker, jag måste kolla med säljaren i så fall. Öppnar inte själv. Återkommer.Ok, visste inte att de gjort in-house. Vanligt att de använde eta, girard perregaux och zenithverk, är du säker att det inte är något av dem fast modifierat?
Fick ingen mer info än att Juvenia hade ett eget patent på verk och det är detta som sitter i. det betyder ju inte att det är en variant som klarade patenten. men nyfiken blir jag. Tips på bra makare i sthlm som kan öppna och kolla?Inte helt säker, jag måste kolla med säljaren i så fall. Öppnar inte själv. Återkommer.
Inte alltid urmakare har kunskapen eller intresset att bedöma om ett verk är in-house eller modifierat, men om du tar en bild efter att en urmakare har öppnat klockan kan vi säkert lista ut det här.Fick ingen mer info än att Juvenia hade ett eget patent på verk och det är detta som sitter i. det betyder ju inte att det är en variant som klarade patenten. men nyfiken blir jag. Tips på bra makare i sthlm som kan öppna och kolla?
Vintage omega!Såklart! Förstår att jag var otydlig när du säger det så! Ber om ursäkt om.jag var otydlig! Söker väl en dressare mellan 0'-10' cirkus, dvs, jag är inte miljonär... än...
Nu kom jag på en en kontakt. Återkommer!Inte alltid urmakare har kunskapen eller intresset att bedöma om ett verk är in-house eller modifierat, men om du tar en bild efter att en urmakare har öppnat klockan kan vi säkert lista ut det här.