• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finn ett fel?

Acceptabelt?


  • Totala väljare
    43

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Håller med tidigare inlägg som menar att GMT-handen inte stämmer överens med minutvisaren. Sjukt störigt ifall det är felet.
 

SuperOceanen

Breitling
Här är en bild i annat ljus och annan vinkel. Det krävs lite vinkel då märkena inte syns om man tittar rakt uppifrån.
IMG_20190308_095459594.jpg
 

AE41500

Panerai
Hur länge har du haft den? Du vet väl att du kan skicka tillbaka den inom 60 dgr, "If for any reason you’re not happy with your watch, you have up to 60 days to return it free of charge...".
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Klickade hem denna klocka för ett tag sen. Fick skicka tillbaka den efter att ha använt den en gång då jag upptäckte damm under kristallen och ett annat fel som jag nu vill se om nån annan upptäcker.
De valde att inte åtgärda detta fel då de påstod att det var "within the quality checking tolerances".
Kan ni se det?
Är det acceptabelt på en ny klocka? Hur mycket värde tappar den? Är det bara jag som är petig?
Jag kan berätta mer när jag har fått in några svar.
IMG_20190309_112357122.jpg
IMG_20190309_112403355.jpg

Och nej, det är inte texten på tavlan som är problemet :)

Uppdatering 11/3-19 kl 2232
Rätt svar är; märket på minutvisaren.
Det är tråkigt när sånnahär fel går ut från fabrik...
 
Topp