• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns min ultimata beater?

Jag har ett tag nu letat efter den perfekta klockan för mig. Jag jobbar inom marinen så klockan ska klara allt från skjutbanan och fysiskt jobb till kontorstjänst och vitskjorta! Har kommit fram till att jag nog vill ha en lite större klocka på länk men kan inte riktigt bestämma mig för vilken.
Tanken är att lägga 20-30k och de modeller jag tittat lite på är:
Tudor black bay
Tudor pelagos
Omega seamaster PO
Breitling avenger seawolf
Iwc ingenieur

Detta kommer bli mitt första större klockköp och tanken är att den alltid ska sitta på!
Vad hade ni valt? Och finns det några andra modeller att kika på?
Kom gärna med förslag och synpunkter!

// ac
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Några av dessa kanske

Paneraien gick för 35 tror jag så lite över budget.
IMG_3202.JPG

Steelfish får du för 15-20
IMG_1448.JPG


Tudor beg ca 25
IMG_5938.JPG
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Jag kör min svarta Skydiver som beater och den fungerar kalas trots allehanda äventyr. Kanske för lite WR för din del. Hade även stålversionen men provade den aldrig på länk.

Nedan några av dom moment som den klarat med bravur hittills:
I runda slängar 300-400st 7,62, visserligen genom repeter.
600-700 hagelsvärmar.
40 kvm bilning av källargolv samt urlastning
Rivit, bänt och slagit ner fasaden på huset
Bastat och därefter badat kallt med den flertalet gånger.

Gillar framförallt veckofunktionen i den!

Värt en titt!
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 11690

Guest
Jag hade kollat på breitling avenger 2 gmt. Lite tunnare och bärs bekvämare än seawolfen dom blir lite topptung. Funkar bättre till skjorta än seawolfen :)
 

mglaum

Panerai
Har du övervägt Sinn? Väldigt robusta klockor, bra bang for the buck. Rent estetiskt är det kanske en vattendelare men utifrån ditt tilltänkta syfte är det en klar match.
 

meo_swe

Audemars
Tudor är sitt svar. Orkar inte leta upp alla mina bilder ännu en gång, Men de klarar allt mellan att rensa hus skarpt till stor parad.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tudor Black Bay på ett NATO tror jag passar dig perfekt.
Den är inte stor och i vägen som en Panerai möjligtvis skulle vara. Vet inte hur uniform i marinen ens är, men kan tänka mig att en stekpanna på armen knappast hjälper.
För att inte heller snacka om hur lätt och smidig en klocka på NATO känns. Dock bygger NATO på höjden, värt att ha i beaktning. Men min Seiko SNZH55 (Tror den heter det? En Seiko FFF mod) på NATO är supersmidig trots sin redan höga höjd.
Kör på Tudor BB!
 

Pherma

Breitling
Vill du ha datum så Omega PO 43.5 på gummi alt stål och nya länken med den gamla länken är den lite halvklurig att få till bra passform då det inte finns microjusteringar. Pelagos är oxå riktigt grym lite "plattare" intryck i tavlan men grym bracelet o kvalitetskänsla(har dock bara klämt o känt på den hos ad). Utan datum Tudor black bay!
My rookie 2 cents
 
Topp