• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

First Omega In Space (Omega FOIS)

Labat

Breitling
Har gått i tankarna ett tag om att köpa en Omega Speedmaster Moonwatch Numbered Edition (FOIS). Det primära syftet med att köpa den är att jag tycker att den är grymt fin och jag uppskattar historiken om den etc. och om jag köper den är det inte för att sälja den om ett par år. Men, jag är ändå intresserad av att veta hur denna klocka står sig i andrahandsvärde. vad kan man räkna med att kunna få om man skulle sälja den om 5-10 år? Hur står sig denna mot den mer traditionella Omega Speedmaster Moonwatch Professional 42mm ur ett andrahandsvärdesperspektiv?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det går tyvärr sällan att förutspå hur andrahandsvärdet kommer bli. Eventuellt så får den bättre värde än vanliga Professional eventuellt blir det sämre. Den tillverkas mig veterligen inte längre, vilket är positivt förstås, men Omega har gjort många Limited Editions som har floppat också. Samtidigt så var ju Rolex Daytona en flopp på sin tid...Köp den du. Gillar FOIS.
 

Labat

Breitling
Egentligen handlar det väl om att jag varit så jäkla inne på en Rolex Sub som jag vet håller ett bra andrahandsvärde och att jag argumenterat med mig själv om att det skulle vara en bra investering. Så på något sätt vill jag väl köpa en klocka som håller ett visst värde. Men i slutändan är självklart det emotionella värdet större.
 
Topp