• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Flawless mark IV 1655 tavla.

Va f_n är det frågan om? Först läser jag jakob.dala s tråd om sin 1655. Nu ser jag den här... Nu får jag nog gå och duscha så jag kyler av mig lite. Annars kommer hela denna dag gå åt till att sitta och surfa efter köpvärda 1655...

Men grattis till en fantastisk klocka. Riktigt fin!

Edit: De andra är ju också riktigt grymma. Fantastiska klockor helt enkelt. Just nu har jag snöat in på en 1655, men annars finns en röding och surrar i det undermedvetna. Inte nu, inte i morgon men kanske någon gång.

Va f_n är det frågan om? Först läser jag jakob.dala s tråd om sin 1655. Nu ser jag den här... Nu får jag nog gå och duscha så jag kyler av mig lite. Annars kommer hela denna dag gå åt till att sitta och surfa efter köpvärda 1655...

Men grattis till en fantastisk klocka. Riktigt fin!

Edit: De andra är ju också riktigt grymma. Fantastiska klockor helt enkelt. Just nu har jag snöat in på en 1655, men annars finns en röding och surrar i det undermedvetna. Inte nu, inte i morgon men kanske någon gång.

Jag har haft den i 1.5 år och den är fullset. Vill du klämma någon dag så hör av dig. Tittar gärna på din 1016.

Har sett ett par bilder på din red och några andra..tycker alltid att datumcyclopen ser ut att ha mer än 2,5 i förstoring..Är det så att förstoringen är större på dessa?
Min teori är att förstoringen är större på 1680 pga plexit är väldigt högt (top hat), prova själv att ta ett förstoringsglas lite längre ifrån objektet så får du samma effekt

• Like
Reactions: Wii
Min teori är att förstoringen är större på 1680 pga plexit är väldigt högt (top hat), prova själv att ta ett förstoringsglas lite längre ifrån objektet så får du samma effekt

Jag hade inte riktigt fattat hur högt det är innan min 1680 kom hem. Dock har jag redan noterat att autosol är ens bästa vän med ett plexi med den höjden.:rolleyes:

• Like
Reactions: Wii
Det jag uppskattar mest med dina vintagerolex är att dom är väldigt noga utvalda. Ju mer jag lär mig desto bättre blir din samling i mina ögon.

20131101_163542_zps22a173d7.jpg
Fantastiska klockor allihopa! Men tror just denna 1675 (gilt?) är min favorit i gänget.. sjukt fin!! :hungry:

Det här är så snuskigt så jag känner mig alldeles trött. Fantastiska dinkor som visas upp från alla håll och kanter! Det är inte utan att man känner sig lite som en gluttande snuskgubbe.

Kan någon utbilda mig som snabbast om länkarna till t.ex. både 1680 röd och 1655. I den här tråden ser det ut att sitta lite olika typer av länkar på era klockor?

Vad satt original? 9315 på allihop?

Det här är så snuskigt så jag känner mig alldeles trött. Fantastiska dinkor som visas upp från alla håll och kanter! Det är inte utan att man känner sig lite som en gluttande snuskgubbe.

Kan någon utbilda mig som snabbast om länkarna till t.ex. både 1680 röd och 1655. I den här tråden ser det ut att sitta lite olika typer av länkar på era klockor?

Såväl vikt som så kallad heavy Oyster är original på klockorna beroende på ålder. Även nitad länk på vissa marknader. Har för mig att 1655 såldes med nitad Oyster i USA på tidigt sjuttiotal samtidigt som den såldes med vikt länk i resten av världen.

A

7836 på explorern och 9315 på dykaren. Med åren så blev länkarna solida kring 74-75 något så då får du lägga på en nolla på respektive länkreferensnummer.

Stort tack boys! jag är på riktigt tacksam,och imponerad, av kunskapen ni besitter! Det är roligt att få ta del av den och lära sig saker!

Vari ligger skillnaden egentligen mellan de två olika länktyperna? Är det något mer än claspen?

Och vad är definitionen på ett 'heavy oyster'?

Stort tack boys! jag är på riktigt tacksam,och imponerad, av kunskapen ni besitter! Det är roligt att få ta del av den och lära sig saker!

Vari ligger skillnaden egentligen mellan de två olika länktyperna? Är det något mer än claspen?

Och vad är definitionen på ett 'heavy oyster'?
Skillnaden är främst spännet. Det acce1999 menar med 'heavy oyster' är de solida länkbitarna framför de tidigare vikta. På de senare länkarna så har 78360 högpolerade sidor vilket inte 93150 har. Ingen direkt biggie.. Annars skiljer sig inget förutom mörkningen. :)

Skillnaden är främst spännet. Det acce1999 menar med 'heavy oyster' är de solida länkbitarna framför de tidigare vikta. På de senare länkarna så har 78360 högpolerade sidor vilket inte 93150 har. Ingen direkt biggie.. Annars skiljer sig inget förutom mörkningen. :)
Helt rätt. "Heavy" var Rolex ordval när de senare länkarna introducerades.

A

Haha fyfan. Många olika känslor att titta igenom den här tråden. Både ledsen i ögat och avundsjuk men också glad. Inga dussin-ex av respektive modell direkt.

Tillbaka
Topp