• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Flera säljes annonser

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker nog att man borde kunna skapa fler än en säljes annons per dag än att det skall behövas skapas massa "samlingsannonser". Vill också ge tummen upp för att vi ens kan använda oss av annonser 👍
Jag tycker att det är lättare att hitta det man själv söker efter när det är en klocka per annons iaf.
Bara en tanke...
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hade önskat en funktion där man kunde autoblockera folk som ständigt bumpar gamla annonser till förbannelse. Speciellt annonser som ligger under Lifestyle. Ganska tjatigt att se annonser som fyllt år både en och två gånger och som dagligen bumpas.

Exempel: https://klocksnack.se/threads/analog-canon-ae-1-i-nästan-mint-1980.106445/
Att man själv inte inser efter 2år att ingen vill ha skiten till det priset är ju helt otroligt 🤔😁.
Kan bara hålla med att det bumpas alldeles för mycket, skulle nog varit längre intervaller än 24 timmar?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan bara hålla med att det bumpas alldeles för mycket, skulle nog varit längre intervaller än 24 timmar?
1 gång i veckan om ens något. Hela bumpen är ett självspelande falskt piano. Eftersom det finns, så måste man bumpa för att följa med. Om det inte fanns hade det inte behövts. Tänk er om Blocket eller Ebay hade funkat på samma sätt. Hade varit helt orimligt.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
1 gång i veckan om ens något. Hela bumpen är ett självspelande falskt piano. Eftersom det finns, så måste man bumpa för att följa med. Om det inte fanns hade det inte behövts. Tänk er om Blocket eller Ebay hade funkat på samma sätt. Hade varit helt orimligt.
+1 Jag har provat! La upp annons 8/12 och bumpade den noll gånger. 17/12 blev jag kontaktad och det ledde till affär. Kontaktad innan dess också. Folk använder faktiskt sökfunktionen som det verkar! Det här var inget experiment utan det bara blev så.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Uppenbarligen så är det inte längre några konstigheter att ha fler än en annons ute?? Ändrades detta nyligen?
Screenshot_20210531_124202.jpg
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Riktigt tråkigt att annonsen man lagt ner massor med jobb på automatiskt raderas när man råkat bumpa två annonser samma dygn. Borde det inte gå att lösa med ett felmeddelande när man försöker bumpa istället för att hela annonsen raderas? Om man inte annonserar så ofta är det lätt att göra fel.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det är bra att det är lite begränsat med en annons/bump per dag och max 5 aktiva annonser för privatpersoner så att man blir av med dem som handlar professionellt då de tar väldigt mycket plats...
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Jag betalar för att stödja driften :)



Det stod inget om tre annonser i ditt första inlägg, och med tanke på vissa medlemmars omfattande samlingsannonser skulle det som jag skrev teoretiskt kunna bli ett en medlem täcker stora delen av förstasidan. Sen är anledningen till ändringen som @Donkii skrev nyss 👆

En bump per dag är redan alldeles för mycket. Jag hade gärna sett 2 veckors intervall som på till exempel Uhrforum. Då hade varje annons får bättre exponering, samt att folk hade fått tänka till en gång extra innan man satte pris istället för att ändra fram och tillbaka varje dag.

Det i sådana fall @Derix är något jag skulle tycka var rimligt som Premium-medlem, att man får möjligheten att bumpa med kortare intervall än ickebetalande medlemmar.
Jag betalar för att stödja driften 😊 ✊🏼✊🏼✊🏼✊🏼
 
Topp