• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Florian Schneider 1947-2020

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En av mina största hjältar har nu, 73 år gammal gått ur tiden. Jag har lyssnat på Kraftwerk sedan våren 1985 när jag var 12 år gammal. Har haft förmånen att ha sett bandet 7 gånger, alla under 2000 talet dock så en del av dem med Falk i Schneiders plats.
Tack för att ha fyllt mitt liv med underbar musik och må du vila i frid Florian Schneider.
89163A20-477D-43B4-A360-7E158673E746.jpeg


 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Ja, det är tråkigt när någon storhet går bort. Den nästan osannolika historien om hur Afrika Bambaata snodde från blev inspirerad av Kraftwek när han gjorde Planet Rock och la grunden för hip hop-beats borde vara med i grundskolans musikutbildning.

Neon Lights - en av världens vackraste låtar.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
En av mina största hjältar har nu, 73 år gammal gått ur tiden. Jag har lyssnat på Kraftwerk sedan våren 1985 när jag var 12 år gammal. Har haft förmånen att ha sett bandet 7 gånger, alla under 2000 talet dock så en del av dem med Falk i Schneiders plats.
Tack för att ha fyllt mitt liv med underbar musik och må du vila i frid Florian Schneider.
89163A20-477D-43B4-A360-7E158673E746.jpeg


I’ll echo that
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Jag minns bara två tydliga saker från gymnasie-kemin.

Den ena (och enda relevanta) är vad jag minns från de gamla mossiga filmerna vi kollade på då och då; intro-musiken i filmerna, som var introt till Radioaktivität. Kan inte komma på något annat musikstycke som jag ryser till.
 

KXII

Cartier
Väldigt tråkigt! :(

Är ju egentligen lite för ung för sånt här som den 90-talist jag är, men i och med att min mor är en gammal syntare så växte jag upp med Kraftwerk. Vi åkte faktiskt till Oslo och såg dom på operan där, riktigt häftigt! Man förstår populärmusikens historia mycket bättre om man har koll på kraftwerk, det bör som tidigare nämnt vara med i undervisningen!
Lyssnar nu på klassikerna, självklart på tyska!
 
Topp