• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fluktuationer i priser?

Mekh

Omega
Tänkte kolla med er som varit med gamet lite längre. Jag satt och kollade på den mycket trevliga Universal Genéve Tri Compax och läste då att märket plötsligt fått mycket mer uppmärksamhet på sistone med ökade priser som följd. Funderade då på om det bara är en tillfällig hype och att priserna kanske kommer att sjunka om/när uppmärksamheten kring märket lugnat sig eller om priserna håller sig i framtiden.

Finns det några andra historiska exempel på när något märke eller modell plötsligt fått ett uppsving? Hur har priserna sett ut då, har den ökade prisnivån hållit i sig eller har har uppmärksamheten lagt sig med sjunkande priser som följd?
 

KMS

Rolex
Saker och ting kan väl gå upp och ner. Det var någon talking watches på hodinkee där man nämnde just bubbleback och hur billiga sportrollar var på 80 talet. Lite intressant faktiskt.

Detta kan jag också tycka är lite intressant : http://www.di.se/artiklar/2015/12/20/klockan-ar-slagen-for-schweiz/
Det kommer väl alltid finnas samlare men när intresset sjunker, så borde rimligtvis antalet samlare minska över tid.
Frimärkssamlingar& myntsamlingar osv, hett å dyrt nu, not so much. Så spekulera i klockor är inte nödvändigtvis en säker satsning på en 20-30 års period.
 

6r15c

Omega
Intresset för att samla klockor kan väl aldrig sjunka!
Det var det tramsigaste jag hört.. ;)

Men de ointresserade kapitalisterna kanske kan svänga och börja spekulera i frimärken igen.. För att de är "prisvärt" nu.. :wtf:
 
Topp