• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Flytta till gbg. Vilka områden är okej?

Det jag syftar på är att du fått ett lånelöfte. Att få ett bolån beviljat är en annan sak. Om du fått miljonlånelöfte baserat på en öppen dialog med banken under vilken du varit tydlig med att hushållets inkomster kommer att understiga det kassaflöde ni genererar via CSN-lån så är det bara att gratulera. Återigen ett exempel på hur banken inte är låntagarens vän utan en riskkalkylerande säljorganisation med alla trumf på hand.
Med det sagt - alla gör som de vill och ni kommer säkert reda ut situationen. Räntorna kommer säkert att ligga kvar i källaren länge och ni kommer säkert båda att få jobb redan innan examen, samtidigt som bostadsrätten dubbleras i värde och bekostar hela er utbildningstid. Grymt bra. :)

Det tackar vi för.. Skriver eventuellt på imorgon. :)

Angående finansieringen är det nog inget som brukar beviljas så jag förstår dig.

Men det är mina föräldrars bankman som har en väldigt bra relation med familjen :)

Alltså han vet jag har föräldrarna soms äkerhet :) men de kommer ej behövas.. Så i augusti blir man göteborgare.

Mvh

Sorry om det är lite OT men angående amorteringskravet. Först betalar man ju handpenning och sedan resten på tillträdelsedagen. Om tillträdelsedagen är efter 1 juni hur blir det med amorteringskrav då?

Tack så mycket..

Valde först på två i linne. Den ena helt nyrenoverad men väldigt liten. För liten för två personer och två hundar trots det var en två..

Den andra luftigare men i behov av renovering. För mkt renovering.. Synd då jag verkligen ville bo i linne..

Resan fortsatte, Eriksberg var trevligt, fin lägenhet men förbindelserna var inte bra nog till den adressen..

Lunden trevligt, men ack så icke hundvänligt...

Björkekärr, perfekt på alla vis. Prismässigt, topprenoverat.mm men hallå?? Inte centralt nog.

Så.. Vad finns kvar?

Bagaregården såklart. 6min till centrum. Pendeln utanför gården. Tre vagnar som går förbi, och som även går direkt till mina föräldrar..

Gustavsplatsen 1. Fin nyrenoverad lägenhet, bra kommunikationer. Extremt bra för hundarna. Fin innergård. Fin byggnad och framförallt lycklig sambo. Happy wife, happy life?

Men vi har sagt båda två att linne är nästa mål.

Mvh

Tack så mycket..

Valde först på två i linne. Den ena helt nyrenoverad men väldigt liten. För liten för två personer och två hundar trots det var en två..

Den andra luftigare men i behov av renovering. För mkt renovering.. Synd då jag verkligen ville bo i linne..

Resan fortsatte, Eriksberg var trevligt, fin lägenhet men förbindelserna var inte bra nog till den adressen..

Lunden trevligt, men ack så icke hundvänligt...

Björkekärr, perfekt på alla vis. Prismässigt, topprenoverat.mm men hallå?? Inte centralt nog.

Så.. Vad finns kvar?

Bagaregården såklart. 6min till centrum. Pendeln utanför gården. Tre vagnar som går förbi, och som även går direkt till mina föräldrar..

Gustavsplatsen 1. Fin nyrenoverad lägenhet, bra kommunikationer. Extremt bra för hundarna. Fin innergård. Fin byggnad och framförallt lycklig sambo. Happy wife, happy life?

Men vi har sagt båda två att linne är nästa mål.

Mvh

Grymt. Grattis och välkommen!

Grymt. Grattis och välkommen!

Tack så mycket. Var lite negativt inställd först. men gick runt i området och ja det är bra för djuren. Sen provåkte alla förbindelser, otroligt smidigt. Som sagt 30s till hållplatsen ifrån gården och en pendel till alla de vanliga destinationerna :) ca 20min till linnegatan och 6min till centralstation :)

Känns riktigt kul.

15augusti är tillträde.

Tack så mycket. Var lite negativt inställd först. men gick runt i området och ja det är bra för djuren. Sen provåkte alla förbindelser, otroligt smidigt. Som sagt 30s till hållplatsen ifrån gården och en pendel till alla de vanliga destinationerna :) ca 20min till linnegatan och 6min till centralstation :)

Känns riktigt kul.

15augusti är tillträde.
Kul grattis! Stenkast från mig :)

Inne o kikar nya lägga spottar detta "klockor genom tiden"
KSare?
MED33C47549B39E47869F38C4840748FCB3.jpg

Tillbaka
Topp