• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Fortis performance 34 mm, 1200 kr

Scipio

Patek
2-Faktor
Pris
1200
Returpolicy
Inom 48 timmar oavsett orsak. Gäller om den är i samma skick som när den skickades/lämnades över. Jag står för frakt till dig och du tillbaka.
Bilder Skickat
  1. Ja
Eftersom den oftast bara ligger i lådan, skulle det vara kul att få se den på framtida bilder på KS av någon som använder den. Den funkar bra och byter datum som det förväntas av den. Fin patina på tavlan. Jag har insikten om mina begränsningar inom urmakeri så jag har aldrig öppnat den under det året jag ägt den så den är orörd av mig. Länken är rasslig så man går igång på det och den passar min 17,5 cm handled bra. När man tar på klockan stänger man länklåset och skjuter in den inre glidskenan tills den passar. Det klickar för varje steg så länken är justerbar. Sen vet jag inte så mycket mer om den men det är bara att fråga så svarar jag om jag kan. Årtalet vet jag inget om heller men måste jag gissa så är det 1940-tal men här är jag väldigt okunnig.

Mått: 34 mm exklusive krona, 41 mm lug to lug, bredden mellan luggarna/bandbredd är ca 17 mm.Länkens bredd drygt 15 mm.

Vad jag kan se är det ingen logotyp på kronan så troligen är den utbytt vid någon service.
IMG_5547.JPG

IMG_5539.JPG
IMG_5540.JPG
IMG_5542.JPG
IMG_5543.JPG
IMG_5544.JPG
IMG_5545.JPG
IMG_5546.JPG
IMG_5548.JPG
IMG_5549.JPG
IMG_5551.JPG
 

Bilagor

  • IMG_5552.JPG
    IMG_5552.JPG
    547.3 KB · Visningar: 4
  • IMG_5553.JPG
    IMG_5553.JPG
    399.8 KB · Visningar: 3
  • IMG_5554.JPG
    IMG_5554.JPG
    680.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_5555.JPG
    IMG_5555.JPG
    576.9 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Topp