• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Forumets tyngsta JLC

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske inte sant iofs om någon sitter på en Atmos? I vilket fall, som den nörd man är har jag länge velat ha ett bordsur. Bortsett från några från Omega är det JLC som i mitt tycke tillverkar de trevligaste bordsuren. Har även varit med och budat på några militära inbyggda kronografer men inte vunnit någon. Plötsligt en dag hittade jag mitt bordsur, ett bordsur i mässing med ett Lic Ato elektriskt verk. Då verket har ett balanshjul tickar sekundvisaren med ca 5 hack per sekund. En annan fördel är att man slipper dra upp den. Får lite Geophysics vibbar:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Mycket nöjd! En god investering alla nördar borde göra!

Mässing väger en del så kanske din snygga bordsklocka ändå väger mer än min Atmos?
Fin! Har ingen våg men skulle tro din är tyngre. Får väl nöja mig med den tyngsta batterijaegern. Får din Atmos bra? Köpt ny eller beg? Funderade på en först men sedan läste jag om skräckhistorier. Riktigt tuffa!

Köpte min ny för ett par år sedan. Vågade inte köpa begagnat. Bor i gammalt hus så den går fint, får inte vara allt för stabilt klimat i rummet ;).
Din klocka är superläcker, har du tips på var man kan hitta liknande?

Nice! får vara nöjd med mitt loppisfynd Swiza som går 8 dagar på en uppdragning och egentligen är en bordsväckare.

SWIZA8.jpg

SWIZAverk.jpg

Köpte min ny för ett par år sedan. Vågade inte köpa begagnat. Bor i gammalt hus så den går fint, får inte vara allt för stabilt klimat i rummet ;).
Din klocka är superläcker, har du tips på var man kan hitta liknande?
Nja, vet inte riktigt var man letar bäst. Denna dök upp på ett auktionshus. De är ju rätt rimligt prissatta iom att de inte är så efterfrågade. Inte många som tänker bordsur idag.

Tillbaka
Topp