• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FOTOTÄVLING! (Vi har en vinnare!!!!!!)

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Ja riktigt fin bild det där! Nu vill vi gärna ha en kommentar av vinnaren och så får han berätta hur det gick till när bilden blev tagen tycker jag :D
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis! Många fina vattenbilder från David. Tar mig friheten att bifoga en av de bästa bilderna jag sett:
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21360785960.696829.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21360785960.696829.jpg
    72.2 KB · Visningar: 114

David

Bödeln
Oj! Vad kul!

Tyvärr kan jag inte säga särskilt mycket spännande alls om bilden, jag slängde klockan i diskhon, drog på lagom och siktade kameran mot den. Det fanns tyvärr inte någon särskild ljussättning förutom solljus genom fönstret eller andra krångligheter. Här är inställningarna:

Aperture Value: 3
Components Configuration: 1, 2, 3, 0
Custom Rendered: Normal process
Exposure Bias Value: 0
Exposure Mode: Manual exposure
Exposure Program: Manual
Exposure Time: 1/4000
Flash: Flash did not fire, compulsory flash mode
FlashPix Version: 1.0
FNumber: 2.8
Focal Length: 100
ISO Speed Ratings: 160
Max Aperture Value: 2.828
Metering Mode: Spot
Scene Capture Type: Standard
Shutter Speed Value: 12
White Balance: Auto white balance
Flash Compensation: 0
Lens Model: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
David skrev:
Oj! Vad kul!

Tyvärr kan jag inte säga särskilt mycket spännande alls om bilden, jag slängde klockan i diskhon, drog på lagom och siktade kameran mot den. Det fanns tyvärr inte någon särskild ljussättning förutom solljus genom fönstret eller andra krångligheter. Här är inställningarna:

Aperture Value: 3
Components Configuration: 1, 2, 3, 0
Custom Rendered: Normal process
Exposure Bias Value: 0
Exposure Mode: Manual exposure
Exposure Program: Manual
Exposure Time: 1/4000
Flash: Flash did not fire, compulsory flash mode
FlashPix Version: 1.0
FNumber: 2.8
Focal Length: 100
ISO Speed Ratings: 160
Max Aperture Value: 2.828
Metering Mode: Spot
Scene Capture Type: Standard
Shutter Speed Value: 12
White Balance: Auto white balance
Flash Compensation: 0
Lens Model: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Kul att något "så enkelt" kan bli så snyggt! :D! Tack för informationen om inställningarna!!! Pm:a adress så postar jag bandet imorgon!
 

David

Bödeln
Fifflio skrev:
Kul att något "så enkelt" kan bli så snyggt! :D! Tack för informationen om inställningarna!!! Pm:a adress så postar jag bandet imorgon!
Får jag skänka det vidare? Jag äger inga klockor med 22 mm mellan bandhornen, och klockan som @Bojke köpte lyftes oändligt mycket av det gröna bandet jag vann för längst resa till en GTG, tror ett bond-band skulle sitta perfekt på den.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
David skrev:
Fifflio skrev:
Kul att något "så enkelt" kan bli så snyggt! :D! Tack för informationen om inställningarna!!! Pm:a adress så postar jag bandet imorgon!
Får jag skänka det vidare? Jag äger inga klockor med 22 mm mellan bandhornen, och klockan som @Bojke köpte lyftes oändligt mycket av det gröna bandet jag vann för längst resa till en GTG, tror ett bond-band skulle sitta perfekt på den.

Absolut får du det! Pm:a den adress som det skall skickas till så ordnar vi det! :D
 

David

Bödeln
Fifflio skrev:
Absolut får du det! Pm:a den adress som det skall skickas till så ordnar vi det! :D

Har tyvärr inte någon adress, @Bojke får meddela om han vill ha bandet eller inte, vill han inte det får han väl bestämma vem det ska gå vidare till. :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Vilket sammanträffande, här sitter man och kollar på lite bilder, funderar över om man kanske borde skaffa en schysst systemkamera... och plötsligt har man vunnit tävlingen :cool:

Jag tar det gärna, PM skickas strax.
Tusen tack Fifflio och David! :mrgreen:
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Rber skrev:
Grattis! Många fina vattenbilder från David. Tar mig friheten att bifoga en av de bästa bilderna jag sett:

Eftersom den där bilden är så satans snygg tog jag mig friheten att redigera den lite i PS....Vad tycks ? =)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk%2021360785960.696829.jpg
    ImageUploadedByTapatalk%2021360785960.696829.jpg
    72.2 KB · Visningar: 112
  • redigerad.jpg
    redigerad.jpg
    84.7 KB · Visningar: 116

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Bandet är nu mottaget och buret i en dag för att bli sådär följsamt som endast ett nato kan bli.
Det har under dessa timmar varit med om många olika vinteraktiviteter såsom tårtätning och fotboll (som åskådare, jag är ingen sadist som njuter av frostskador runt shortskanten).
De lite mer alldagliga tonerna av grått och svart lyfter verkligen fram inläggets lyster. Då det trots allt är en fototävling har jag försökt skrapa fram någon bild ur mobilalbumet, om än med ett medelmåttigt resultat.


image sharing


image


images

Men vad skådar ditt norra öga? Är det där inte 2 mm bandstift? Jovisst, du har helt rätt, till skillnad från Fifflios måttstock. :D
Finns det någon egentlig nackdel med att blotta 2 mm bandstift, borträknat att jag kommer göra mig till åtlöje om jag möter en natoentusiast? Annars kör jag nog på med 20 mm, 2 mm hit eller dit gör ingen skillnad, sade kartritaren som av misstag råkade göra ett mellanrum mellan Tyskland, Belgien och Frankrike. (Ha-ha...-ha :roll: )
 
Topp