• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga angående zuluband

Safor

Omega
Hej!

Jag ska köpa ett par zulus till sommaren och undrar sådeles vilken bredd jag ska välja. Har för mig att jag läst att en del har köpt straps som har varit några millimeter bredare än luggarna. Eller gäller detta bara natostrapsen som är lite mjukare och man lättare kan klämma in?? :banghead:

Har en skx007 och 22mm mellan luggarna. Är det 22mm man ska köra på när det gäller zulustrapsen?

Äntligen fredag och lite gott vin! :cigar:
 

KMS

Rolex
Jag var inne i en period för ett par så sen då jag ville ha lite biffigare natos o vanliga läderremmar å drog konsekvent på 24 mm på 22 mm dinkor, det blir sällan så coolt som man trodde från början... :)

Bytte snabbt tillbaka. stämmer in i kören, kör på 22mm!
 

john b

Rolex
Känns lite... sladdrigt? :eek:

SGS3 via Tapatalk
Spelar ingen roll. Det skall vara för smalt band.. .


JamesBondGoldfinger033_zps45780139.jpg
 

Safor

Omega
Jag var inne i en period för ett par så sen då jag ville ha lite biffigare natos o vanliga läderremmar å drog konsekvent på 24 mm på 22 mm dinkor, det blir sällan så coolt som man trodde från början... :)

Bytte snabbt tillbaka. stämmer in i kören, kör på 22mm!

Bra input tnx :D

SGS3 via Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Svaret är att finns inte samma storlek som bredden mellan bandhornen är det snyggare med 1mm bredare än ett för smalt.
 
Topp