• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga: Explorer II för 47k

Archie

Cartier
Hej
Är spekulant på en explorer II för 47k från 2011. Har inte sett den IRL men är enligt utsago i väldigt bra skick. Är det ett bra pris? eller vad är ett bra pris för 216570 årsm 2011-2012 i gott skick. (den har väl bara funnits sen 2011?).
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
vardå? gråhandlare? den kostar ju närmare 54k på uret.se.
Vad är bäst att köpa en begagnad svensksåld i bra skick eller ny hos gråhandlare eller över nätet på chrono?

och om detta är för dyrt, vad är ett rimligt eller bra pris?

Självklart menar jag gråhandlare. Allt beror ju på hur säker man är på att handla via nätet.

Vad jag kan tycka är att för:
60k hos AD
53k från Uret.se
47k från gråhandlare från Tyskland

så känns valet lätt för mig att göra, 13tkr kan man spendera roligare... Med detta sagt så köpte jag min första dyra klocka (en Rolex 16570) från AD och betalade premium just för att jag förr i tiden trodde alla näthandlare var svindlare :p idag hade jag aldrig gjort samma sak.

Vad som är rimligt pris för klockan du hittat (2011:an) blir ju lite samma sak som ovanstående. Finns billigare, finns dyrare - hur trygg känner du dig med säljaren?
 

Archie

Cartier
Självklart menar jag gråhandlare. Allt beror ju på hur säker man är på att handla via nätet.

Vad jag kan tycka är att för:
60k hos AD
53k från Uret.se
47k från gråhandlare från Tyskland

så känns valet lätt för mig att göra, 13tkr kan man spendera roligare... Med detta sagt så köpte jag min första dyra klocka (en Rolex 16570) från AD och betalade premium just för att jag förr i tiden trodde alla näthandlare var svindlare :p idag hade jag aldrig gjort samma sak.

Vad som är rimligt pris för klockan du hittat (2011:an) blir ju lite samma sak som ovanstående. Finns billigare, finns dyrare - hur trygg känner du dig med säljaren?


ok kan du ge exempel på någon bra gråhandlare från t.ex. tyskland då? Hur funkar en sådan affär? sätter man in 47lök i blindo och hoppas på att en klocka dimper ned med posten 3 veckor senare?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
ok kan du ge exempel på någon bra gråhandlare från t.ex. tyskland då? Hur funkar en sådan affär? sätter man in 47lök i blindo och hoppas på att en klocka dimper ned med posten 3 veckor senare?

Jag anv alltid paypal vid tillfällen som detta. Det tar i regel 3-5 dagar fr Tyskland.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
ok kan du ge exempel på någon bra gråhandlare från t.ex. tyskland då? Hur funkar en sådan affär? sätter man in 47lök i blindo och hoppas på att en klocka dimper ned med posten 3 veckor senare?

Har inte gjort en så pass dyr affär via gråhandlare själv så jag vågar inte göra någon rekommendation jag kan stå för. Det brukar dock finnas referenser att hitta via google på de störra handlarna.

Annars kan man ju ta flyget ner till Schipol och antagligen få ett ganska snarlikt pris där :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Jag prutade ner en 216570 på Wempe i Hamburg (mycket välkänd AD) till motsvarande 51 tkr i början av mars. Det slutade dock med att jag köpte en hos Rob E istället. Kolla t ex www.iconicwatches.co.uk. Vet att de hade bra pris på en för ett par månader sen. Annars är det som sagt bara att spana chrono24 tills du hittar en handlare du är beredd att göra affär med. Jag skulle iaf inte köpa en beggad, två år gammal klocka när jag kan få en ny på t ex Wempe för några tusingar mer eller från gråhandlare till sanma pris som den beggade.
 

aadde81

Cartier
Jag och säkert många andra kan rekommendera iconicwatches.co.uk. Jag köpte nyligen min Omega där, 7500 sek billigare än svensk AD och 3 000 billigare än uret.se.
 

Ajax

Omega
Jag tycker oftast man har såpass bra prutmån hos svensk AD att det är värt kostnaden gentemot en utländsk gråhandlare med tanke på servicen som ingår :) Men skulle man få ett riktigt bra pris utomlands så är det ju dumt att inte ta det.

För att gå in topic igen, så känns den spontant lite dyr?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Henrik A

Omega
Jag tycker oftast man har såpass bra prutmån hos svensk AD att det är värt kostnaden gentemot en utländsk gråhandlare med tanke på servicen som ingår :)
Fast många här skriver att Rollar är svårprutade hos svenska AD:s? Antar att det beror lite på modell och vad handlaren råkar ha i lager men vad tror ni man kan få på en Explorer II?

För övrigt finns det fem nya 216570 under 46' hos tyska handlare just nu.
 

Ajax

Omega
Fast många här skriver att Rollar är svårprutade hos svenska AD:s? Antar att det beror lite på modell och vad handlaren råkar ha i lager men vad tror ni man kan få på en Explorer II?

För övrigt finns det fem nya 216570 under 46' hos tyska handlare just nu.


Ja, det kan mycket väl stämma, jag har bara köpt Omega och Longines hos AD's, men där finns det en betydande prutmån.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Funderade på att köpa den där förut, kommer från portugal om jag minns rätt.. Säljaren var trevlig btw..

Han skulle regga sig här sa han, kanske han gjort också?
 
Topp