Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zed skrev:Har min Daytona på ingång, planerad leverans under morgondagen på jobbadressen. Problemet är bara att jag inte är på kontoret imorgon.
Kan receptionisten ta emot och skriva på? Någon som vet?
Seikoman87 skrev:Zed skrev:Har min Daytona på ingång, planerad leverans under morgondagen på jobbadressen. Problemet är bara att jag inte är på kontoret imorgon.
Om hon har ditt leg ja hon måste även uppvisa sitt eget.
Zed skrev:Seikoman87 skrev:Zed skrev:Har min Daytona på ingång, planerad leverans under morgondagen på jobbadressen. Problemet är bara att jag inte är på kontoret imorgon.
Ok, då är det bara att lämna legget och hoppas på det bästa. Har du gjort så själv?
Seikoman87 skrev:Zed skrev:Seikoman87 skrev:Zed skrev:Har min Daytona på ingång, planerad leverans under morgondagen på jobbadressen. Problemet är bara att jag inte är på kontoret imorgon.
Ok, då är det bara att lämna legget och hoppas på det bästa. Har du gjort så själv?
Japp oftast behöver man inte legitimera sig när det är hemleverans har tagit emot paket till tjejen utan att visa varken mitt eller hennes. Däremot om man har ett paket som ligger på ett ombud så måste man visa bådas. Men jag skulle lämnat leg för säkerhets skull![]()
_jonte skrev:Skickat många paket till jobbet istället för till hem, bla ett par klockor med Fedex. Receptionen har kunnat ta emot utan nåt leg från mig. Har dock aldrig varit nåt värde över ca 5000kr dock.
JS_80 skrev:Brukar alltid skriva jobbadressen på mina paket, man är ju aldrig hemma när de kommer mitt på dagen i allafall
Än så länge har alltid recepetionen kunnat ta emot pakten (har använd fedex, dhl, ups etc...). Ibland har budet ringt, men oftast kvitterar receptionen och meddelar internt att man fått ett paket.
Det värsta som kan hända är att du sitter på ett långt möte och inte kan smita ner och hämta paktet direkt :lol:
mace skrev:Nä, det värsta som kan hända är att du ringer till FedEx och frågar var ditt paket är, och de svara att de lämnat in det på ditt kontor, visar upp en (oläslig) signatur av någon knickedick och du får sitta på många långa möten och undrar vem som stajlar med din Daytona.
Hade jag levererat ett paket med ett värde på + 50 000 skulle jag inte nöja mig med att någon okänd signade, sen la paketet till allmän beskådan på repans disk och gick på lunch. Men nu jobbar jag ju inte på FedEx heller, synd är väl det.
Så för att vara safe: skriv fullmakten, lämna ditt leg och vet med säkerheten att den nitiske men korrekte budgossen (det skulle vara jag då) inte vänder på klacken med ditt paket.
JS_80 skrev:Ja det får man verkligen. Och jag som trodde jag var otålig....