• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om Patek Phillipe som enligt utsago skall vara från 1932

HaVet71

Rolex
2-Faktor
En fråga till er kunniga på Patek Phillipe, har fått en fråga om försäljning/köp av Patek Phillipe enligt nedan text:

"Mycket sällsynt märkesklocka patek philippe urtavlan är märkt stern & fils urverket är ett 16 stenar patec urverk bröderna jean och Charles stern som var berömda urtavels tillverkare i geneve köpte patek philippe år 1932 av Jean Adrian Phillipes mitt stålur från 1932 är märkt stern & fils dom gjorde ett fåtal patek philippe där dom satte sin egen urtavla på vissa patek vid övertagandet år 1932 urverket är ett 16 jewels urverk och calibern är 3364 under utanpåliggande mässing drev märkt patec samt nötta stämplar stålklockan är helt i original och fungerar efter 85 år gammal inga delar är utbytta"

Bilder enligt nedan: något att satsa på? Vad skall det vara för ungefärlig prislapp?
Tacksam för svar man kan få.

IMG_1314.PNG

IMG_1315.PNG

IMG_1316.PNG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En fråga till er kunniga på Patek Phillipe, har fått en fråga om försäljning/köp av Patek Phillipe enligt nedan text:

"Mycket sällsynt märkesklocka patek philippe urtavlan är märkt stern & fils urverket är ett 16 stenar patec urverk bröderna jean och Charles stern som var berömda urtavels tillverkare i geneve köpte patek philippe år 1932 av Jean Adrian Phillipes mitt stålur från 1932 är märkt stern & fils dom gjorde ett fåtal patek philippe där dom satte sin egen urtavla på vissa patek vid övertagandet år 1932 urverket är ett 16 jewels urverk och calibern är 3364 under utanpåliggande mässing drev märkt patec samt nötta stämplar stålklockan är helt i original och fungerar efter 85 år gammal inga delar är utbytta"

Bilder enligt nedan: något att satsa på? Vad skall det vara för ungefärlig prislapp?
Tacksam för svar man kan få.

IMG_1314.PNG

IMG_1315.PNG

IMG_1316.PNG
Detta är väl inget Patekverk?
 

Psykel

Patek
Inte insatt i Patek, men litar på att @Aurum har koll. Däremot skulle jag aldrig köpa något så dyrt från någon som inte kan använda skiljetecken i en objektsbeskrivning! Och det är jag helt seriös med! Någon som inte kan skriva ordentligt är inte seriös i min mening, iallafall inte när det kommer till lyxvaror.
 
Topp